SNAPCHAT ADVERTENTIE SPECIFICATIES

Er zijn steeds meer advertentiemogelijkheden en dan is het belangrijk dat je hier op een goede manier gebruik van maakt. Daarom zet Social Monsters de specificaties voor jou op een rij. Begin nu met Snapchat adverteren!

STORY ADVERTENTIE

1 > Aanbevolen advertentietekst: niet beschikbaar. Moet onderdeel zijn van afbeelding of video.
Hoogte- breedteverhouding video of afbeelding: 1080 x 1920 pixels (9:16, verticaal)
Bestandstype video.mov of .mp4
Bestandsgrootte video: maximaal 1 GB
Videolengte: 3 tot 180  seconden
Bestandstype afbeelding.jpg of .png
Bestandsgrootte afbeelding: maximaal 5 mb
Afbeelding: als er een afbeelding wordt gebruikt, wordt deze geconverteerd naar een video van 5 seconden.
Plaats in de bovenste en onderste 10% van de video geen tekst en logo’s, zodat deze elementen niet worden bedekt door de afzender of een aanzet tot actie.
2 > Keuze call-to-action:

 

  • Apply now
  • Book now 
  • Buy tickets
  • Get now
  • Listen
  • More
  • Order now
  • Play
  • Read
  • Shop now
  • Show
  • Showtimes 
  • Sign up
  • View
  • Watch
  • Apply now
  • Book now 
  • Buy tickets
  • Get now
  • Listen
  • More
  • Order now
  • Play
  • Read
  • Shop now
  • Show
  • Showtimes 
  • Sign up
  • View
  • Watch

2 > Advertentie uitbreiden: kan additioneel door een swipe up met: een app installatie, doorverwijzing naar een website of een langere video.

Image

FILTER ADVERTENTIE

Hoogte- breedteverhouding: 9:16 (verticaal)
Aanbevolen formaat: 1080 x 2340 pixels of 1080 x 1920 pixels
Bestandstype: .png met een transparante achtergrond
Bestandsgrootte: max. 300 kb


Overzicht van de verschillende afmetingen:


Snapchat houdt zich bezig met vernieuwingen en daarom kan er wel eens wat worden gewijzigd aan bovenstaande afmetingen. Zie deze website voor eventuele updates.