Waarom Instagram het platform is voor 2019

Michiel UmmelsSocial media blogLeave a Comment

blog insta

Instagram wordt het advertentie platform voor 2019. De cijfers van vorig jaar gaven aan dat het aantal gebruikers van Instagram exponentieel blijft groeien. In de tijdsperiode van 2010 tot en met 2018 is het aantal maandelijkse gebruikers van één miljoen naar één miljard is gestegen. Instagram wordt steeds populairder, vooral onder de jongeren generatie is Facebook ingeruild voor Instagram.

Facebook en Instagram vertonen overeenkomsten binnen hun concept maar in de uitwerking zijn ze heel verschillend. Waar het bij Facebook voornamelijk meer draait om tekst, richt Instagram zich meer op beeldmateriaal. Waarom Instagram adverteren het platform voor 2019 is komt door de groei van het aantal gebruikers en de verschuiving van de generaties.

In Nederland bevinden steeds meer mensen zich op Instagram. De jongeren generatie associeert Facebook als een platform voor hun ouders. Het aantal actieve jongeren op Facebook is dan ook drastisch verminderd. Voor bedrijven die van plan zijn te gaan adverteren op Facebook is het verstandig rekening te houden met de uitstervende doelgroep. Dat neemt niet weg dat de oudere doelgroep wel goed te benaderen is via Facebook. Het voordeel aan Facebook is dat de Facebook advertentie zowel op Facebook als op Instagram geplaatst kan worden. Andere sociale media platformen zoals LinkedIn bieden deze mogelijkheid nog niet.

Wel is het aan te raden verschillende advertenties te maken als je op zowel Facebook als op Instagram wilt adverteren. De hoeveelheid tekst die gebruikt mag worden bij een Facebook advertentie is groter dan die van een Instagram advertentie. En bij een Instagram advertentie zal het beeldmateriaal een veel grotere rol spelen dan bij een Facebook advertentie. Het is belangrijk je social media campagne goed te ordenen, zodat de juiste advertentie aan de juiste doelgroep getoond wordt.

Waarom Instagram het platform voor 2019 is komt door de jongere doelgroep. De jongere doelgroep vormt de potentiële klant voor de toekomst. Door vroeg je merk of product te vertonen aan deze doelgroep verhoog je de kans als bedrijf dat deze doelgroep op langere termijn waarde opbouwt. Dit betekend wel een investering als bedrijf, maar adverteren via social media is nog steeds een goedkopen manier van online adverteren.

Adverteren via Instagram kan op vele verschillende manieren. In de afgelopen tijd hebben er zich vele ontwikkelingen plaatsgevonden in dit platform. De introductie van IGTV, de naamtag en de shopping tags. Instagram blijft zich innoveren en is bij lange na nog niet klaar. Begin nu met adverteren op Instagram, want daar gaat de toekomst liggen voor jou als bedrijf.

Hulp nodig bij Instagram adverteren? Wij helpen je graag een handje verder. Stuur ons een berichtje via het contact formulier met jouw vraag en wij komen zo spoedig mogelijk terug met een antwoord.

Geef een antwoord Reactie annuleren