Snapchat adverteren? 3 tips voor meer conversies

adminSnapchat, Social media blogLeave a Comment

snapchat adverteren

Wekelijks willen we je meenemen in de wondere wereld die Snapchat heet en je bruikbare tips & tricks geven om Snapchat adverteren zo optimaal mogelijk in te zetten.

Wat is Snapchat?

Snapchat creëert voor kids en jongeren het sociale platform om zich online te verbergen voor ouders, grootouders, ja eigenlijk voor alle volwassenen op deze planeet.  55% van deze jongeren (15-19 jaar) gebruikt Snapchat dagelijks. Door middel van vluchtig delen met vrienden en volgers van dynamische content: foto’s, video’s, locaties, polls, avatars etc.. Deze content kan bewerkt worden met filters, stickers, tekst en tekeningen. Een Snap bericht verdwijnt automatisch na 24 uur.

MUST: maak een eigen Snapchat account aan!

Door een eigen account aan te maken, en te gaan ‘spelen’ met Snapchat. Ga je de mogelijkheden van Snapchat ontdekken. Waardoor je beter snapt wat je er allemaal mee kunt en wat er speelt.

Weet wie je als publiek wil!

Hoe meer je weet van je doelgroep hoe gerichter je campagnes kunt maken:

Kruip in je huid van je doelgroep. Hierbij kun je denken aan:

  • leeftijd
  • woonplaats
  • opleiding
  • hoe ziet iemand eruit
  • karakter
  • hobby’s en interesses
  • favoriete merken, artiesten

Ben specifiek en maak een moodboard. Dit gaat je helpen met content creatie briefen, creëren en…

Tip 2:  Gebruik een Look-a-like Audience, om je doelgroep scherp te krijgen.

Er gaat veel kostbaar budget verloren omdat de doelgroep niet scherp staat.

Evenals Facebook heeft ook Snapchat een Ad Manager. Binnen de Ad Manager kun je advertenties instellen op demografie, locatie, lifestyle en devices. Daarnaast biedt Snapchat “look-a-like” mogelijkheden om custom audiences te creëren.

Tip 3 : Weet welk(e) doel(en) je bereiken wilt

  • Snapchat kan je merkbekendheid een flinke boost geven: in Nederland zijn er 2,4 miljoen gebruikers, waarvan 1,4 miljoen dagelijks op dit platform te vinden is! Wereldwijd staat het dagelijks gebruik op 191 miljoen
  • Inspireer je doelgroep. Maak pakkende, creatieve campagnes die uitdagen om deel te nemen, te delen of enorm fan van je merk te maken
  • Last but not least…conversie! Genereer traffic, nieuwsbrief inschrijvingen, interactie en sales!

Voordelen van Snapchat:

  • Je advertentie krijgt 2x meer aandacht dan op Facebook
  • Purchase intent van 11%! Proof of the pudding vind je in deze whitepaper van MediaScience

 

Heb je de smaak te pakken gekregen en smaakt het naar meer? Volgende week Deel 2: Snap ads, Filters en Lenses. Check ook onze website op Snapchat adverteren of neem contact met ons op voor meer advies.

 

Geef een reactie