Pinterest adverteren: ben jij al begonnen?

Michiel UmmelsSocial media blog

pinterest

Het is een trend aan het worden in de wereld van social media: Pinterest adverteren. Steeds meer bedrijven in Nederland pakken Pinterest weer op en het aantal gebruikers stijgt explosief. Maar wat zijn de mogelijkheden en wat kosten advertenties op Pinterest? Alles over Pinterest adverteren lees je hier.

Wie gebruikt Pinterest?

Op Pinterest zijn voornamelijk vrouwen aanwezig. Het is ideaal voor het op doen van inspiratie voor bijvoorbeeld de inrichting van een nieuw huis, fashion advies of recepten. Op dit moment zijn er meer dan 200 miljoen actieve gebruikers. In Nederland ligt dit aantal rond de 2,5 miljoen. Ruim 80% hiervan is vrouw! Dit percentage vrouwen is veel hoger dan bij andere platforms, zoals Facebook en Instagram.

Waarom adverteren op dit platform?

Bij Pinterest draait het vooral om branding. Een merk kan zich goed op de kaart zetten door ‘moodboards’ aan te maken. Deze moodboards kunnen gevolgd worden door gebruikers en een bedrijf kan op deze manier merkwaarde en een gevoel creëren bij de gebruiker. Een promoted pin wordt het meest ingezet als advertentie. Deze worden weergegeven tussen de zoekfunctie, iets wat het meest gebruikt wordt op Pinterest. Daarnaast kunnen er natuurlijk ook producten geïntroduceerd worden en speciale acties onder de aandacht worden gebracht.

Wat kost het?

Je betaalt op basis van CPC of CPM. CPC is ‘cost-per-click’ en bij CPM betaal je per 1000 vertoningen. Waarschijnlijk gaat dit in de toekomst veranderen, maar dit is nu nog niet aan de orde, aangezien ze net pas begonnen zijn met het vertonen van advertenties.

Wil jij meer informatie over dit prachtige platform? Neem gerust contact met ons op over de mogelijkheden. Je kan ook altijd checken hoe jij er voor staat op social media door het invullen van onze gratis social media scan. Deze vind je hier. Vertel ons op welke social kanalen jij actief ben en wij gaan zo snel mogelijk voor je aan de slag!