Online Facebook evenementen. Interessant voor jou?

Inge DetmarSocial media blog

online facebook evenementen

Facebook is een platform waar bedrijven en klanten elkaar online kunnen vinden. Via Facebook evenementen is het mogelijk om offline evenementen en bijeenkomsten online te organiseren en te promoten. Hierbij kan er gedacht worden aan evenementen zoals festivals, shopdagen, workshops en evenementen op speciale dagen.

De huidige situatie in Nederland rondom het coronavirus heeft gevolgen voor offline evenementen en bijeenkomsten. Deze zijn in Nederland in ieder geval tot 1 september afgelast. Nu de offline Facebook evenementen niet meer door gaan is er een trend aanwezig. Steeds meer ondernemingen organiseren online evenementen en bijeenkomsten. Deze promoten zij op Facebook. Wil jij als ondernemer inspelen op de trend ‘organiseren van online Facebook evenementen’? In deze blog laten wij 5 voorbeelden zien!

1. Online festivals

De hele zomer vinden er geen festivals of concerten in Nederland plaats. Niet alleen voor festival liefhebbers is dit een tegenslag maar ook voor organisaties en artiesten. Op dit moment is de hele evenementenbranche op zoek naar creatieve oplossingen. Dit uit zich in het houden van online festivals. Via een festival stream kun je vanuit je huis meegenieten van artiesten en dj’s die normaal op het podium staan. Organisaties als Eventbrite en stayathomefest geven een overzicht van alle online evenement weer. Ook promoten organisaties deze evenementen op Facebook. Hier wordt alle informatie weergegeven en is de line-up te vinden.

2. Online product introductie

Voor de fashion industrie kunnen product/ seizoen lanceringen niet meer plaats vinden. Een alternatief is om dit online te organiseren en te promoten via een Facebook evenement. Zo blijven consumenten toch op de hoge van de nieuwste producten en mode trends.

3. Vergaderingen

Het is ook mogelijk om vergaderingen te promoten via de tool Facebook evenementen. Een mooi voorbeeld hiervan is de aandeelhoudersvergadering van Ahlod Delhaize. Deze vergadering kon niet door gaan met bezoekers. Met als gevolg dat er een online vergadering heeft plaats gevonden.

4. Webinars

Daarnaast is het voor B2B bedrijven erg interessant om webinars te organiseren. Dit is een goede manier om (gratis) kennis te delen en ook om in contact te komen met klanten. Webinars uitvoeren is een ideale manier om indirecte sales uit te voeren. Webinars kunnen bijvoorbeeld uitgevoerd worden via Facebook live.

5. Nationale museumweek

Het coronavirus heeft ook gevolgen voor de musea branche. Tijdelijk ligt hier alles stil. Van 20 t/m 26 aprtil vind de Nationale museumweek plaats. Dit jaar zou er speciale aandacht liggen voor de 75 jaar culturele vrijheid in Nederland. Wegens het coronavirus vind deze week nu online plaats. Er worden digitale exposities, tours en workshops georganiseerd op nationalemuseumweek.nl. Ook deze evenementen zijn terug te vinden op Facebook evenementen.

Kortom er zijn verschillende online Facebook evenement die georganiseerd worden door ondernemingen. Wie weet kan jij ook een relevant Facebook evenementen organiseren!