Live met LinkedIn! Wat kun jij hiermee?

Isabelle FeterisSocial media blog

We hebben goed nieuws voor je: Naast Facebook, Instagram en Twitter kun je binnenkort ook live gaan via LinkedIn! Je kunt dus je videocamera aan zetten en direct getoond worden aan al je volgers. Ze hoeven alleen maar te klikken en ze kunnen jouw video bekijken, reageren en vragen stellen. Wij zijn super excited maar wat kan jij als ondernemer hiermee?

Be real or be gone

Live gaan is de nieuwe trend. Vooraf gemaakte video’s zijn bewerkt, geknipt, geplakt, geshopt, er is een intro en autro en een muziekje en tekst in de video. Fake, vindt het publiek. Bij live moet je het doen zonder al deze opsmuk en dat is voor sommigen eng – maar bij het publiek slaat het aan. Hoe cool is het dat je een vraag stelt en degene die jij bewondert ziet deze vraag en beantwoord deze? Op deze manier bouw jij snel een goede band op met je volgers en het scheelt je veel tijd omdat je video’s niet meer hoeft te bewerken.

Juiste Kanaal

Wanneer je live gaat via een bepaald social media kanaal zijn mensen in een bepaalde mindset. Als je live gaat op Facebook en Instagram zijn mensen niet in de mood om geïnformeerd te worden maar eerder om vermaakt te worden. Het is voor de meesten immers een manier van vrijetijdsbesteding. Naast het bekijken van een live via Facebook of Instagram zijn de nog met 1001 andere dingen bezig – en niet echt met wat jij te vertellen hebt. Als je het wel eens geprobeerd hebt zul je het ook hebben ervaren: verkopen via een live gaat lastig. Webinars boden een oplossing om klanten en potentiële klanten te informeren en verder te helpen maar dan moesten mensen zich speciaal opgeven. Ook was de show up rate laag. Jammer, want jij had een goed praatje voorbereid.

Gelukkig komt LinkIn live eraan. Mensen die op LinkedIn zitten doen dit met een andere mindset en mensen bekijken dit vaker op hun computer dan via hun telefoon en zullen minder snel multitasken. Er zal veel ruimte zijn voor interactie in contrast met Instagram waar het beeld domineert. Ook is het mogelijk de live video terug te kijken. Je hebt dan niet de interactie die je hebt bij een live maar dit geeft je volgers de mogelijkheid om alsnog vragen te stellen die jij kunt beantwoorden. Nog een plus punt: LinkedIn zal waarschijnlijk jouw live video’s voorrang geven om deze nieuwe functie te promoten en zo zal het algoritme in je voordeel gaan werken.

Meer weten over Live met LinkedIn om alles uit je bedrijf te halen – of andere kanalen inzetten? Neem contact met ons op en laats ons je helpen!