LinkedIn stories nu beschikbaar in de app!

Michiel UmmelsSocial media blog

LinkedIn stories

LinkedIn is afgelopen woensdag gestart met het testen van een storie-functie in de app. Nederlandse gebruikers zijn de eerste in Europa die de stories kunnen testen. Maar wat kan je nou eigenlijk met deze functie? En hoe kun je de stories zakelijk inzetten?

Waarom komt LinkedIn met stories?

LinkedIn laat weten dat de nieuwe functie stories bedoeld zijn om de menselijke kant van LinkedIn gebruikers te laten zien. Ook kun je via deze manier je community laten groeien. Dit door actief te zijn en bijvoorbeeld content te delen. Verder geeft LinkedIn aan dat stories de perfecte manier zijn om creatief en informeel je dagelijkse werk te delen. In een persbericht word deze functie geïntroduceerd door LinkedIn.

LinkedIn stories

De basis van de LinkedIn stories  lijken op de social media kanalen Facebook en Instagram. In een storie upload je beeldmateriaal en deel je deze. Vervolgens wordt het bovenin de feed geplaatst, net als bij Facebook en Instagram. Ook kan je bij geplaatste LinkedIn stories zien hoe vaak hij bekeken is en door wie. Handig om te weten is dat stories maar 24 uur zichtbaar zijn en daarna automatisch worden verwijderd.

LinkedIn stories kunnen maximaal 20 seconde duren. Ook de bekende stickers van andere social media kanalen kunnen toegevoegd worden. Het is ook mogelijk customized stickers toe te voegen. Daarnaast is het ook mogelijk om een direct privébericht te sturen door op stories te reageren. Dit is een goede manier om contact te onderhouden met jouw connecties.

Tips van LinkedIn

Zelf deelt LinkedIn ook een aantal do’s en don’ts:

Do’s:

  • Plaatst relevante content in professionele context.
  • Voeg onderscheidende en nieuwe content toe.
  • Ga het gesprek aan door bijvoorbeeld vragen te stellen.

Don’ts:

  • Plaatst geen overdreven privé-momenten.
  • Niet spammen met informatie over je assortiment.

Content stories

Instagram en Facebook stories kennen we allemaal wel. Het grootste verschil met de stories op LinkedIn zijn is dat deze bedoeld zijn voor zakelijke connecties. Zo kun je geplaatste stories op Instagram of Facebook niet altijd ook plaatsten op LinkedIn. Denk goed na wat je wel en niet deelt met je zakelijke netwerk. Aangezien de insteek van stories op een zakelijk platform anders is dan op Instagram of Facebook zijn hier een paar content ideeën:

  • Projecten waar je nu mee bezig bent
  • De huidige situatie rond om thuiswerken
  • Behind the scenes van het kantoor
  • Geschreven blog

Wil jij meer leren over het zakelijke gebruik van LinkedIn, bekijk dan onze andere blog. Hier leren wij jou hoe je kunt opvallen in LinkedIn.