LinkedIn Events: nodig je connecties uit!

Anouk de WitLinkedIn, Social media blog

linkedin-events

Ieder social media platform is bezig met vernieuwingen en verbeteringen. Zo introduceerde Facebook een nieuwe functie voor Dating en kwam Instagram met een nieuwe app voor jou en je beste vrienden: Threads. Nu heeft LinkedIn de nieuwe functie Events. Wat je met de nieuwe functie kan en vanaf wanneer je het kan gebruiken lees je hieronder.

Wat kun je met LinkedIn Events?

Deze nieuwe functie maakt het mogelijk om evenementen te creëren via jouw LinkedIn-pagina. Dit kun je gebruiken zowel op desktop als op mobiel. LinkedIn Events is alleen beschikbaar vanuit je eigen profiel en (nog) niet vanuit een bedrijfspagina. Wil jij een evenement aanmaken om bijvoorbeeld een lezing te geven over interne communicatie? Maak een evenement aan en nodig jouw zakelijke connecties uit. Begin met het aanmaken van een evenement, kies een titel en schrijf er een beschrijving bij. Vervolgens kies je een datum, tijdstip en locatie en maak je je eigen hashtag. Alle berichten die worden geschreven en deze hashtag bevatten, verschijnen op jouw evenement pagina. Wanneer je al deze informatie hebt ingevuld, is het tijd om uitnodigingen te versturen. Je kunt uit je netwerk uitnodigen voor jouw evenement.

Je hebt keuzen voor het aanmaken van een private event of een public event. Het verschil tussen de twee is dat een private event niet kan worden gevonden wanneer LinkedIn-gebruikers hiernaar zoeken en je alleen deel kan nemen als je bent uitgenodigd door de maker. Hij of zij kan wel een verzoek sturen om deel te nemen, jij kunt zelf bepalen of je deze wil accepteren of weigeren. Bij het public event kan iedereen die het interessant vindt, kiezen om aan het evenement deel te nemen.

Promoot je evenement en maak contact met gesprekspartners

Vooral omdat de functie nog maar kort beschikbaar is, zal niet iedereen gelijk op de hoogte zijn van een nieuw evenement. Daarom is het belangrijk om zelf aandacht te creëren voor je evenement. Dit kun je doen door zoveel mogelijk mensen uit te nodigen. Zij krijgen de uitnodiging in hun inbox bij ‘Uitnodigingen’ waar je ook je netwerkverzoeken ontvangt. Een tweede manier om je evenement te promoten is door deze te delen op je tijdlijn. Zo genereer je meer bereik. Tip: doe dit vooral met een public event.
Mensen zijn sneller bereid te komen wanneer alle details van het evenement duidelijk zijn. Plaats daarom berichten op je evenementen pagina met updates of een programma van het evenement.

Nu je weet hoe je een evenement kan aanmaken en hiervoor mensen kunt uitnodigen, kan je zelf ook deelnemen aan evenementen van anderen. Als je iets interessant tegenkomt, ga er dan vooral heen! Je kunt ook zien wie zich allemaal heeft aangemeld voor een evenement. Door gebruik te maken van zoekcriteria en filters kun je erachter komen wie van deze mensen relevante gesprekspartners voor jou zijn die ook naar dit evenement gaan. Zo kun je onderzoek doen over deze persoon voorafgaand het evenement. Ook kun je al berichten uitwisselen met andere deelnemers van het evenement.

Op dit moment wordt het getest in Engeland, dus moet je helaas nog even wachten. Binnenkort is LinkedIn Events ook uit te proberen in Nederland.

LinkedIn is nog steeds het populairste social media platform om zakelijke connecties te maken. Het is dan ook een ideaal medium om op te adverteren. Interesse? Neem contact met ons op en wij helpen je graag met het opzetten van je campagne!