Naamtag op Instagram brengt mogelijkheden

Michiel UmmelsInstagram, Social media blogLeave a Comment

naamtag

Snel nieuwe volgers erbij? Het kan nu allemaal gemakkelijker dan ooit. Snapchat was ze al een tijdje voor met de QR-code, maar Instagram heeft nu ook deze functie toegevoegd aan haar platform. De naamtags werken als een soort QR-code waarbij je met de camera van je mobiel een code scant. Vervolgens geeft Instagram de melding over het profiel dat je hebt gescand en met een druk op de knop kan je direct het gescande profiel volgen.  Met de Instagram naamtag kan je met het scannen van iemand anders zijn tag hem direct volgen. Zo ontstaan er weer nieuwe mogelijkheden tot het prikkelen van je doelgroep om jouw account te gaan volgen.

Hoe maak je een naamtag?

Dit is vrij simpel. Allereerst heb je en Instagram account nodig. Als je deze nog niet hebt kan je deze gratis aanmaken door simpelweg de Isntagram app te downloaden. Log in op je account en volg de onderstaande stappen:

  1. ga naar je eigen Instagram profiel door rechtsonder op jouw kleine icoontje te klikken
  2. Klik dan vervolgens rechtsboven op de drie streepjes om het menu uit te klappen
  3. Klik dan op de optie ‘naamtag’
  4. Als het goed is krijg je een aantal instructies die je kan opvolgen. Zo kan je drie verschillende achtergronden kiezen. Of eentje met een kleurverloop of emojis of jouw eigen foto. Afhankelijk van jouw profiel kan je hier een keuze op maken.
  5. En klaar! Jouw eigen naamtag is gemaakt.

Mogelijkheden met de naamtag

Heel leuk zo’n naamtag maar wat kan je er allemaal mee doen? Zo zijn er al verschillende opties om nieuwe volgers te krijgen. Als we vanuit het oogpunt van een bedrijf kijken kan je de tag aan posters toevoegen of op je website plaatsen. Wanneer bezoekers dan bijvoorbeeld jouw poster op straat zien kunnen zij direct contact leggen met jouw bedrijf met behulp van de naamtag. Zo ontstaat er weer een nieuwe manier van adverteren. Voor bedrijven die zich speciaal op de doelgroep van Instagram richten kan dit voor veel toegevoegde waarde zorgen. Daarnaast is nog een groot voordeel dat het geen extra kosten met zich meebrengt. Het toevoegen van een naamtag aan jouw advertentie op zowel oude media als nieuwe media zal geen extra kosten met zich meebrengen en vermoedelijk jouw advertentie krachtiger maken.

Tip: zorg er wel voor dat jouw Instagram account op orde is en dat de naamtag overeenkomt met jouw bedrijf. Anders kan het een averechts effect geven.

Ben jij ook benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf met het invoeren van een naamtag? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag op weg!

Geef een reactie