Insight Tag, de retargeting tool van LinkedIn

Michiel UmmelsSocial media blogLeave a Comment

insight tag linkedin

Op andere social media platforms was het al enige tijd mogelijk, maar nu ook op LinkedIn. Met de introductie van de Insight Tag wordt retargeting op LinkedIn ook mogelijk. Voor vele bedrijven was dit een must om meer conversies uit hun campagnes te halen.

LinkedIn is het social media platform waar B2B marketing veelal wordt toegepast. Het is voor bedrijven de ideale onlinemarkt om nieuwe klanten te werven. Op Facebook was al langere tijd de mogelijkheid om met behulp van de pixel vergelijkbare doelgroepen te creëren binnen advertentieaccounts. Deze werkwijze heeft voor vele B2C bedrijven zo zijn succes behaalt en gezorgd voor een positieve stijging in de campagne resultaten.

 

De Insight Tag

Wat doet de Insight Tag nou precies? Deze tool maakt het mogelijk om retargeting binnen LinkedIn mogelijk te maken door te werk te gaan met Matched Audiences. Daarnaast worden de conversies in LinkedIn beter gemeten. En krijgt de gebruiker een beter inzicht in de LinkedInprofielen die de website van het bedrijf hebben bezocht.

 

Retargeting door Matched Audiences

Door het implementeren van de Insight Tag in campagnes worden er klantenbestanden opgebouwd. Deze klantenbestanden ook wel audiencelijsten genoemd, worden opgesteld met maar één doel, retargeting. Momenteel zijn de mogelijkheden met de Insight Tag binnen het advertentieaccount nog beperkt. De audiencelijsten kunnen nog alleen op basis van rules aangemaakt worden. Uitsluitingsopties zijn helaas nog niet mogelijk. Wanneer je een lijst wilt maken met meerdere rules kan er alleen gekozen worden voor een of/of functie. Ondanks de targeting van deze audiencelijsten nog gelimiteerd is worden er al goede resultaten geboekt met de nieuwe Insight Tag.

 

Oude klanten en leads benaderen?

Door de implementatie van de Insight Tag kunnen gebruikers nu ook te werk gaan met List Audiences. Met deze toepassing kan de gebruiker een lijst van e-mailadressen of bedrijven uploaden als doelgroep. Deze manier is ideaal om oude klanten of leads weer in contact te brengen met het bedrijf.

 

Insight Tag met leadformulieren

Lead Gen Forms waren ooit heel populair. De groei van social media en de vraag naar het gebruiksgemak van advertenties maakt deze advertentie form minder aantrekkelijk. LinkedIn wist hier een oplossing op te bedenken. Wanneer een gebruiker op een leadformulier klikte werden de gegevens automatisch ingevuld. Zo werd de moeite voor het invullen van alle velden verholpen. De Lead Gen Forms functie maakt het mogelijk om e-maillijsten aan te maken. Deze e-maillijsten kunnen later weer toegepast worden met de List Audiences functie voor retargeting. Dit zal zorgen voor een campagne die specifiek gericht is op een doelgroep die al bekend is met het bedrijf.

De Insight Tag biedt nieuwe mogelijkheden voor gebruikers van LinkedIn. Bedrijven zullen hun budget beter kunnen inzetten door langere tijd te werk te gaan met de Insight Tag. Uiteindelijk zal het adverteren goedkoper worden op LinkedIn. En dat is een ontwikkeling waar iedereen blij van wordt.

Ook benieuwd naar de mogelijkheden van de Insight Tag voor jouw bedrijf? Neem dan gerust contact met ons op!

Geef een antwoord Reactie annuleren