Facebook remarketing: Breng uw verloren klanten terug

Michiel UmmelsFacebook, Social media blogLeave a Comment

Facebook adverteren pixel

Waarom is facebook remarketing nodig?

Het is ontzettend jammer als klanten wel op je advertentie klikken en dus geïnteresseerd zijn, maar daarna niet meer terugkomen. Met Facebook remarketing kan je ervoor zorgen dat de klant nog een keer met jou in contact komt. Remarketing is een krachtige tool van een online marketeer, omdat de bezoekers al een teken hebben gegeven dat zij geïnteresseerd zijn in het product/bedrijf. Naast dat Facebook remarketing gericht mensen target, is het ook nog eens efficiënter door de lage klikprijs. Kortom gezegd kan je met Facebook remarketing een hogere effectiviteit behalen met lagere kosten oftewel een betere ROI.

Facebookpixel

Om Facebook remarketing te kunnen gebruiken moet er een Facebook pixel op de site worden geplaatst. Deze pixel zal de bezoekers voor 90 dagen opslaan. Zie hier hoe je het moet installeren. Nadat de pixel is geplaatst moet er in Facebook een aangepaste doelgroep worden gemaakt. Deze aparte groep bestaat uit bezoekers die jouw website of aparte pagina van jouw website hebben bezocht.
Facebook ad manager -> Doelgroepen -> Doelgroep aanmaken -> Aangepaste doelgroep

Doelgroepen

Als deze aparte doelgroep is aangemaakt kan er gekozen worden voor wie je precies wilt targeten. Het is hier belangrijk om na te denken over de overweging die de klant maakt op dat moment. Voorbeeld: een klant die alleen op je homepage is geweest is niet zo geïnteresseerd als een klant die gekeken heeft naar je diensten of contactpagina.
Wanneer er gesegmenteerd is kan je specifieke advertenties maken voor de verschillende segmenten.

Focus

Als je Facebook remarketing gebruikt moet er niet vergeten worden welke achterliggende gedachte de klant heeft. De advertenties en doelgroepen moeten bij de acties van de klanten aansluiten. Uit onze ervaring loont het vele segmenteren en toewijzen van verschillende advertentie aanzienlijk.

Plaatsingen

Bij remarketing is het ook belangrijk dat de plaatsingen van de advertenties logisch en effectief zijn. Zo is tegenwoordig Instagram ook een heel belangrijk platform (lees hier waarom). Naast Instagram kunnen de advertenties ook op Facebook zelf geplaatst worden.

Mogelijkheden

Wees creatief in de mogelijkheden. Facebook remarketing is niet alleen handig voor bezoekers die niet converteren, maar ook die juist wél converteren. Complementeer producten door remarketing. Target mensen die een printer kopen met print papier of target na 60 dagen deze klanten met printerinkt. Zoals geschetst kent Facebook remarketing veel mogelijkheden waar ieder bedrijf voordeel van heeft. Wilt u weten wat remarketing of Social Monsters voor u kan doen? Contacteer ons dan snel! Of wij vinden u via remarketing.

Geef een antwoord Reactie annuleren