Haal jij al het maximale uit je Facebook bedrijfspagina?

Michiel UmmelsFacebook, Social media blog

Heb jij genoeg naamsbekendheid verzameld of wil je hier meer uithalen? Maak dan een Facebook bedrijfspagina. Deze is ideaal én belangrijk om te hebben als bedrijf. Hiermee kun je onder andere je bedrijf promoten en naamsbekendheid creëren. Het brengt grote kansen en voordelen om je als bedrijf op Facebook te bevinden.

Wat zijn de voordelen?

Er zijn meer voordelen te bedenken waarom je wel moet beschikken over een bedrijfspagina dan waarom je dit níét zou doen. Ten eerste is het een gratis manier om promotie te doen voor jouw bedrijf, maar er is meer…

  • Er is veel ruimte voor eigen ingeving. Bepaal zelf welke informatie jij wil delen zodat jouw bedrijf gevonden kan worden. Denk aan de openingstijden, het aankondigen van uitverkoop of bijvoorbeeld je brandstory verkopen via Facebook;
  • Je kunt bereik genereren door het promoten van berichten of het plaatsen van advertenties;
  • Facebook advertenties zijn relatief goedkoop. Op dit sociale medium kun je een specifieke doelgroep benaderen middels het selecteren en uitsluiten van interesses, werksectoren, relaties etc.;
  • Er zijn uitgebreide statistieken beschikbaar. Hiermee kun je zien welke content het meest interessant wordt gevonden en waar je doelgroep vandaan komt. Zo kun je dus beter bepalen welke content je met wie kan delen;
  • Je kunt onder de aandacht komen door berichten te plaatsen en deze zoveel mogelijk laten delen door gebruikers.

De verschillen tussen een persoonlijke en zakelijke Facebookpagina

  • Een persoonlijke pagina heeft een limiet van 5.000 vrienden terwijl je bij een zakelijke pagina een onbeperkt aantal aan fans kan hebben;
  • Bij een zakelijke pagina klikt men op de ‘Vind ik leuk’ knop en zijn zij direct verbonden met de pagina zonder dat je dit hoeft te bevestigen. Bij een persoonlijk profiel moet je de ‘vriend’ wel of niet accepteren;
  • Een bedrijfspagina heeft een informatie tab waar je bedrijfsinformatie kwijt kan, zoals het inschrijven voor de nieuwsbrief;
  • Je kan meerdere beheerders aan de pagina toevoegen en per persoon zijn rol bepalen;
  • Er is keuze om op berichten te reageren vanuit je zakelijke pagina of je persoonlijke profiel. Zo kun je simpel overschakelen van profiel en houd je zakelijk en privé gescheiden;
  • Een bedrijfspagina is zichtbaar in Google zoekmachines;
  • Iedereen kan bij de pagina indien deze openbaar is;
  • Je kunt de volgende doelen behalen door het inzetten van een Facebook bedrijfspagina:
    • verhogen van je naamsbekendheid;
    • versterken van je imago;
    • werven van website bezoekers;
    • als klantenservice kanaal;
    • creëren van loyale fans;
    • je ideale klanten (beter) leren kennen.

Hoe maak je een Facebook bedrijfspagina?

In een paar simpele stappen kun jij een Facebook aanmaken voor jouw bedrijf. Om te beginnen moet je nagaan of dit het juiste medium is waar jouw doelgroep zich bevind. Deze kans is erg aanwezig, want dit platform heeft ruim 10 miljoen gebruikers in Nederland! Men brengt tijd door op Facebook om contact te onderhouden met familie en vrienden, maar ook om op de hoogte te blijven van nieuwtjes en roddels én om nieuwe dingen te ontdekken. Er wordt veel gebruik gemaakt van Facebook advertenties omtrent fashion.

Wij hebben een YouTube-instructievideo gemaakt met uitleg over het aanmaken van een Facebook bedrijfspagina en het instellen van de Businessmanager. Bekijk de korte video hier.
Beschik je al over een bedrijfspagina, maar heb je er vragen over of wil je beginnen met adverteren? Wij helpen je graag verder. Het enige wat je hoeft te doen, is even contact met ons opnemen. Ook willen wij met plezier jouw social media beheren.