Facebook Bedrijfsmanager: de tool voor social ads!

Anouk de WitFacebook, Instagram, Social media blog

facebook-business

Facebook Bedrijfsmanager: wat is dat? Bedrijfsmanager, oftewel Business Manager, is een tool van Facebook die onwijs handig is als jij met meerdere partners samenwerkt of Facebookpagina’s/advertentieaccounts beheert. Facebook biedt adverteerders de mogelijkheid om marketingactiviteiten uit te voeren en gemakkelijk samen te werken met externe partners. Via dit platform kun je advertenties maken en onderhouden, pagina’s en advertentieaccounts beheren en externe partners toevoegen om samen met een bedrijfspagina aan de slag te gaan. Het werkt simpel en overzichtelijk. Er kan gemakkelijk worden bepaald wie welke rol krijgt (Page Advertiser): het maken van advertenties en het bekijken van statistieken. Of de rol met toegang tot alles (Page Admin): alle functies van de pagina beheren, zoals posten, advertenties maken, reacties beantwoorden of verwijderen en paginarollen toekennen.

5 voordelen van Bedrijfsmanager

  • Privé en werk blijft gescheiden. Je kunt jouw collega’s uitnodigen voor de Facebookpagina zonder dat jullie bevriend zijn op jullie persoonlijke pagina’s;
  • Alle informatie beheren vanaf 1 locatie. Je kunt een overzicht zien van alle resultaten en betalingen en hoeft niet over te schakelen naar andere platforms, maar kan gewoon op Bedrijfsmanager blijven;
  • Professioneler. Je zal nooit de fout kunnen maken dat je reageert met je persoonlijke pagina in plaats van de zakelijke, of andersom;
  • Beheren van machtigingen tussen adverteerders, bureaus en partners;
  • Multitasking. Het is ook mogelijk om een Instagram account te koppelen aan de Bedrijfsmanager. Hierdoor is het ook mogelijk om de resultaten van Instagram te monitoren en advertenties in te richten;

Wat je niét moet gebruiken bij het aanmaken van Facebook advertenties

De promotie knop op Facebook. Misschien heb je al een bedrijfspagina op Facebook en zie je hem regelmatig voorbijkomen. Klik er niet op! Advertenties plaatsen op deze manier kost je meer moeite, tijd en geld dan dat het je succes zal opleveren. Benieuwd naar de nadelen van de promotie knop? Je kunt geen dynamisch advertentiemateriaal gebruiken en niet optimaliseren. Nadat er een advertentie is geplaatst, kan je weinig resultaten zien. Dit maakt het moeilijk om erachter te komen waar de oorzaak van het succes of geen succes van de advertentie ligt. Conclusie: het is geld weggooien.

Wanneer zou je Bedrijfsmanager op Facebook gebruiken?

Een Bedrijfsmanager aanmaken op Facebook is nuttig voor kleine en grote bedrijven, vooral als jouw antwoord op een van de volgende vragen ‘ja’ is. Heeft jouw bedrijf een marketingteam? Beheer jij middelen? Gebruik je een leverancier? Heb je controle nodig over toegang en toestemmingen? Wil je jouw bedrijf laten groeien of wil je jouw bedrijf beveiligen?

Kon jij “ja” zeggen op een van de vragen? Dan is het de hoogste tijd om de Facebook Bedrijfsmanager te gebruiken.

Heb jij vragen over dit onderwerp of over wat anders dat te maken heeft met adverteren op social media? Neem dan contact met ons op.

Lees hier hoe je een Bedrijfsmanager account aanmaakt.