Content suggestie LinkedIn: eerste hulp bij content!

Michiel UmmelsLinkedIn, Social media blog

content-suggestie

LinkedIn is het populaire social media platform dat zich focust op B2B. Het platform wordt dan ook gebruikt om wereldwijde professionals te laten connecten en hen succesvoller en productiever te maken. LinkedIn heeft momenteel meer dan 450 miljoen gebruikers uit meer dan 200 verschillende landen. De gebruikers worden dan ook actiever op het platform: er worden meer berichten geplaatst, er vindt meer interactie plaats dan de jaren hiervoor en gebruikers brengen meer de tijd door op het platform, wat mede komt door de smartphone app. Via dit medium kun je contact onderhouden met zakelijke relaties, ervaringen delen met jouw brancheorganisatie, maar ook een baan vinden. Als je een bericht plaatst, is het de bedoeling dat je de juiste content inzet en jouw bericht terecht komt bij jouw doelgroep. Maar, hoe doe je dat? Wellicht via de functie: LinkedIn content suggestie.

Hoe bereik je jouw doelgroep?

Als jij een bericht plaatst op LinkedIn wil je natuurlijk dat het zoveel mogelijk opvalt tussen alle berichten en dus wordt gezien en gelezen door geïnteresseerden, bijvoorbeeld wanneer jij het evenement van jouw bedrijf wil promoten. Dit kun je doen op verschillende manieren. Een veel bekende optie is het toevoegen van hashtags. Door hashtags aan het eind van je bericht te plaatsen, wordt jouw bericht meer gevonden. Mensen kunnen namelijk ook een hashtag volgen, waardoor je altijd op de hoogte kan blijven van berichten met dit onderwerp, zoals #vacature (10.873 volgers). Plaats niet te veel hastags, want maximaal 4 is genoeg. Naast het toevoegen van hashtags, kun je in de zoekbalk zoeken naar personen, vacatures, bedrijven, onderwijsinstellingen, groepen en nu ook content. Deze content suggestie maakt het mogelijk om specifieker te zoeken door een zoekwoord in te voeren en hierbij filters toe te passen. Bij deze filters kun je kiezen uit de auteur (iedereen of alleen jouw connecties), wanneer het is geplaatst (afgelopen- 24 uur/week/maand) en voor welke bedrijfstak het bedoelt is. Dit maakt jouw resultaten meer relevant.

Hoe kan ik de content suggestie functie gebruiken?

LinkedIn heeft een algoritme, wat meer relevante berichten voor jou bovenaan zet. Dit algoritme richt zich op de volgende drie onderdelen om de content te bepalen: identiteit, content en gedrag. De berichten waar jij veel interactie mee hebt, zullen eerder verschijnen dan berichten waar jij geen interactie mee hebt. Toch is er een manier om jouw bericht nog meer te laten opvallen. Dit kan met de content suggestie binnen LinkedIn. Als jij wil weten waar mensen naar zoeken en zich in verdiepen, kun je mooi gebruik maken van deze handige tool. Door de getoonde resultaten weet jij waar jouw doelgroep interesse in heeft. Dit is af te lezen aan welke berichten de meeste interactie, ofwel reacties en likes halen. Door deze informatie kun jij erop inspelen met jouw onderwerp en de juiste hashtags niet te vergeten! Door de content suggestie op de juiste manier te gebruiken, wordt jouw bericht populairder en kun je meer succes behalen.

Wil jij meer weten over dit onderwerp? Neem gerust contact met ons op. Wil je op de hoogte blijven van de laatste trends? Schrijf je nu in voor een maandelijkse update van ons!