Business case: Succesverhaal van HemdVoorHem.nl

Michiel UmmelsSocial media blogLeave a Comment

208 aankopen op de webshop en het advertentiebudget keer tien terugverdiend

Strijkvrije overhemden, truien, stropdassen, polo’s, ondergoed, sokken en accessoires zijn allemaal te verkrijgen op HemdVoorHem.nl. Helaas is de concurrentie van HemdVoorHem.nl moordend. Webshops duiken overal op en komen met de meest gunstige prijzen een voorwaarden. Ook is anno 2019 is het hebben van goede producten en service niet meer voldoende. Hoe kan een webshop zich staande houden in deze tijd? Door up to date te blijven. Mond op mond reclame heeft namelijk plaats gemaakt voor social media marketing. Met een goede social media strategie kun je de concurrentie de baas blijven.

Marketing Materiaal

Dit is een van de meest gebruikte afbeeldingen voor de marketing van HemdVoorHem.nl. Aan de hand van deze afbeelding leggen we een aantal marketing principes uit.

  • Consistentie

Als het gaat om sales is consistentie erg belangrijk. Deze consistentie is zeker terug te zien bij HemdVoorHem.nl. De het kleurgebruik van de advertentie komt overeen met de website en de social media. Het beeld van het model komt overeen met de mannen van de doelgroep die ze aan willen trekken: een relatief jonge man die stijl belangrijk vindt en bereid is hierin te investeren. Het cadeau in de handen van het model spreekt de mensen aan die de doelgroep een cadeau willen geven zoals vrienden, familie en de vriendin.

  • Plaatsing

Ook over de houding en plaatsing van het model ten opzichte van de tekst is nagedacht. Het model kijkt je niet recht aan. Daardoor is de aandacht niet volledig gericht op het model en gaat er ook aandacht naar de tekst. Daarnaast is de tekst rechts geplaatst in de afbeelding. Wanneer mensen een tekst lezen die rechts staat en een afbeelding zien die links staat wordt de gehele afbeelding het beste verwerkt in de hersens.

  • Tekst

In de afbeelding wordt al duidelijk dat er korting gegeven wordt. En korting maakt veel los in de mens. Onbewust zijn we altijd bang om iets mis te lopen. We willen niet de sukkel zijn die teveel betaalt voor een product. Kortom, we willen verlies voorkomen. Wanneer we iets met korting kunnen kopen, is de kans kleiner dat we verlies lijden (denken we). Door een product met korting te kopen focussen we ons meer op het deel dat we gratis krijgen, en minder op het deel dat we nog moeten betalen. We voelen ons slimmer en beter dan anderen wanneer we korting krijgen bij een aankoop. En laat het woord SALE al deze emoties nou in ons losmaken.

Daarnaast hebben ze voor het woord ’tot’ gekozen in de zin ’tot 70% korting’. Dit betekent dat er slechts 1 product met 70% korting op de website hoeft te staan met 70% korting om deze slogan te mogen gebruiken. En toch denkt ons brein bij deze slogan: 70% korting. Daardoor klikken we sneller op de advertentie. Het woordje ’tot’ wordt nauwelijks gelezen. Dit wordt versterkt omdat het wordt fysiek kleiner is dan 70% en korting in de afbeelding.

Resultaat

Deze afbeelding is ingezet voor social media marketing. In combinatie met verschillende teksten was de advertentie te zien op Facebook en Instagram. In 3 weken hebben ze meer dan 200 aankopen op de website gegenereerd en daarmee hun advertentiebudget dubbel en dwars terugverdiend. Wil jij erachter komen wat voor jou het juiste advertentiemateriaal is? Laat ons je helpen met de social media scan of neem contact met ons op.

 

Geef een antwoord Reactie annuleren