LinkedIn: bereik van je bedrijfspagina vergroten!

Michiel UmmelsSocial media blog

Bereik LinkedIn vergroten

Bereik van je bedrijfspagina vergroten op LinkedIn? Dat kan met deze 5 tips en het kost je helemaal niets! 

Zoals op Facebook kun je ook LinkedIn een bedrijfspagina aanmaken.  Maar hoe zorg je ervoor dat je bedrijfspagina groeit? Vaak genoeg horen wij van volgers dat zij wel een bedrijfspagina hebben, maar dat zij niet weten hoe zij er mee te werk moeten gaan. Dus speciaal voor die volgers en voor  al onze volgers hebben wij van Social Monsters een blog geschreven over hoe je er voor zorgt dat je bereik groter wordt en dus ook je aantal volgers op je bedrijfspagina blijft stijgen.

Met deze 5 tips wordt het bereik van je bedrijfspagina groter!

 

Tip #1: Gebruik hashtags

Net als op andere social media kanalen kun je op LinkedIn ook Hashtags gebruiken om meer views te krijgen. Wanneer jij  informatie op LinkedIn post zonder hashtag komt het alleen in de feed van je volgers en als je aantal volgers gering is, zul je zien dat dat niet zoveel nut zal hebben. Maar als jij hashtags gebruikt komt je bericht op de feed van je volgers en ook op de feed van mensen die een bepaalde hashtag volgen. Zo wordt het aantal impressies op je bericht hoger omdat je meer mensen hebt kunnen bereiken en dit resulteert vaak tot meer volgers indien zij dan jouw content waardevol vinden. Let op; gebruik alleen hashtags die van toepassing zijn op je post.

Tip #2: Seo-proof teksten

Wanneer jij met je LinkedIn bedrijfspagina hoger wil komen op google, moet je meer aandacht gaan besteden aan je profieltekst en de post dat je plaats op LinkedIn.  Wat je ten eerst al kunt verbeteren is om de profieltekst van je bedrijfspagina aanstekelijk beginnen, want als iemand je profiel opzoekt via Google ziet diegene alleen de eerste 150 woorden van je profieltekst. Dus zorg er voor dat je daar al veel informatie geeft over je onderneming. Je berichten of blog op LinkedIn seo-proof schrijven door je belangrijkste  keywords veelvuldig terug te laten komen zorgt ook ervoor dat je hogerop komt in de meeste zoekmachines. Als een potentiële volger naar die keywords zoekt, is er een groter kans dat hij of zij jouw bericht als eerst tegenkomt.

Tip #3:  Kwalitatieve content

Trakteer jij je volgers telkens op nieuwe informatie of repost je telkens dezelfde informatie? Dit kan verschil uitmaken of zij jou interessant genoeg vinden of ontvolgen omdat zij niks van jouw bedrijfspagina opsteken. Door je content interessant te maken voor je doelgroep, zorg je ervoor dat je aantal volgers stijgt.  Maar hoe zorg je ervoor dat je content interessant genoeg blijft en hoe krijg je door interessante content meer volgers? Je content blijft als eerst boeiend als het ook up-to-date blijft. Dus dat je telkens met nieuwe informatie komt waar je volgers ook wat aan hebben. Als je volgers je content interessant vinden, zullen zij eerder bereid zijn om  je post te delen en dit zorgt ervoor dat mensen die jou nog niet volgen ook je bericht zien. Het aantal impressies stijgt hierdoor en je potentiële volgers zullen echte volgers worden.

Tip #4:  Meertalig profielbeschrijving en statusbalk

Wat bereik je  je als je doelgroep niet alleen Nederlands , maar ook andere talen spreekt?

Hiervoor heeft Linkedin een handige optie aan je statusbalk toegevoegd. Met deze tool kun je je status in zowel in het Nederlands als bijvoorbeeld in het Engels schrijven. Het leuke hieraan  is dat mensen die als standaard taal Nederlands hebben staan, alleen de Nederlandse tekst te zien krijgen en de rest ziet je tekst bijvoorbeeld in het Engels. Dit zorgt vanzelfsprekend voor een groter bereik omdat je niet alleen content maakt voor Nederlands sprekende potentiële volgers, maar ook voor internationale potentiële volgers. Je bereik wordt al gelijk veel groter.

Tip #5: Bedrijfsaccount op de LinkedIn pagina van je medewerkers

Door je medewerkers de bedrijfspagina op hun LinkedIn pagina te laten plaatsen , zorgt dit ervoor dat potentiële volgers via hun account bij jouw LinkedIn bedrijfspagina terechtkomen. Je krijgt hierdoor  kwalitatieve leads via je medewerkers naar je bedrijfspagina. Nu vraag je je natuurlijk af waarom dat dan kwalitatieve leads zijn. Het zijn kwalitatieve leads omdat zij al interesse hadden  in je dienst of product door te kijken naar de gegevens van je werknemer. Dit zijn warme leads waarvan je er van uit kunt gaan dat zij genoeg interesse hebben in jouw dienst of product.

Ook werkt het goed als je werknemers de  teksten van je bedrijfspagina delen op LinkedIn met hun eigen connecties. Vaak genoeg zitten daar mensen tussen  die indien zij het gegeven informatie interessant genoeg inden je bedrijfspagina gaan volgen .

 

Hoe onze pagina zo sterk is gestegen van 200 naar 1300 volgers? Door alle vijf  tips toe te passen. Een groot aantal volgers is leuk en aardig , maar je moet er wel wat uit kunnen halen. En daarom  posten wij aanstaande donderdag een blog over wat de voordelen zijn van een bedrijfspagina en wat je er allemaal mee kan doen. Wil jij meer informatie ontvangen over hoe je het  bereik van je bedrijfspagina vergroot  op LinkedIn of op andere socialmedia kanalen?

Volg dan ons bedrijfspagina of neem  contact met ons op via hier.

Ben jij meer geïnteresseerd  in andere socialmedia kanalen? Lees dan hier een blog over Instagram of Facebook.