Amazon: verkoop je producten op dit platform!

Isabelle FeterisSocial media blog

amazon

Amazon is de grootste e-commerce speler van de wereld. Via Amazon kun jij je producten aanbieden aan mensen over de hele wereld. Amazon is een snelgroeiend bedrijf en afgelopen jaar zijn de met meer dan 30 procent gegroeid en hebben meer dan 200 miljard dollar omgezet. Dit mega grote bedrijf staat vooral bekend als een marktplaats waar andere bedrijven producten kunnen verkopen. Waar Amazon in het begin alleen boeken verkocht, kun je er nu zo’n beetje alles kopen wat je kunt bedenken. Het is de internationale bol.com om het maar zo te noemen. De snelheid waarmee Amazon uitbreidt naar nieuwe markten is ongekend en jij kunt meeliften op dit succes. 

Ga internationaal met jouw webshop

Het internationaal versturen van pakketten is verbazingwekkend eenvoudig en de kosten om een pakket naar een buurland te verzenden zijn niet veel hoger dan een normale pakketzending. Je betaald een vast bedrag van $39.99 per maand en je draagt een bepaald percentage / bedrag af aan Amazon per verkocht product. That’s it! Zo lastig is het dus niet om internationaal succes te boeken met je webshop. Het grootste nadeel is dat de levertijden langer zijn en dat je als bedrijf minder service kan bieden wanneer je in het buitenland gevestigd bent.

Voordelen Amazon

Wereldwijd bereik en daardoor meer bezoekers dan de Nederlandse online marketplaces.

– Er wordt wereldwijd op lange termijn meer gezocht naar producten via Amazon dan via Google Shopping.

Wees je concurrenten voor! Een van de aspecten waar dit platform naar kijkt, is de periode dat jij je producten aanbiedt op Amazon. In combinatie met reviews begin je met een serieuze voorsprong als jij als e en van de eerste aanbieders begint.

Advertentiemogelijkheden om je bereik nog meer te vergroten. Er zijn twee mogelijkheden: Of selecteren zoekwoorden voor je en stellen deze handmatig in. Of we stellen een dynamische campagne in en laten Amazon de zoekwoorden bepalen. Net als binnen AdWords werken we met campagnes, advertentiegroepen, cpc’s (kosten per klik) en zoekwoorden. Ook selecteren we de producten die bij de advertentiegroep/campagne horen. Wij helpen je met het selecteren van de relevante advertentiemogelijkheden en regelen alles rondom de advertentie.

Positieve reviews worden beloond door middel van Lightning Deals. Jouw producten komen dan in de spotlights te staan en worden nóg beter zichtbaar.

Nieuwste ontwikkelingen

Amazon.nl en Amazon.be hebben afgelopen jaar nog 19 à 20 productcategorieën toegevoegd. Hierbij kun je denken aan producten als sieraden, boeken, consumentenelektronica en mode. Al zal mode en kleding nog niet heel breed vertegenwoordigd worden. Dit betekent dat er dus veel kansen voor het oprapen liggen op dit gebied.

Ben jij geïnteresseerd in marketplaces? Bekijk hier meer info of neem contact met ons op!