Adverteren op Pinterest

Michiel UmmelsSocial media blog

Adverteren op Pinterest

Pinterest advertising- Grijp nu je kansen

Adverteren op Pinterest is bij uitstek de manier om brand awareness voor jouw producten te vergroten bij je doelgroep. Meer dan 250 miljoen mensen maken wereldwijd gebruik van het platform om inspiratie en ideeën op te doen voor de meest uiteenlopende onderwerpen; van woninginrichting en kleding tot recepten. Gebruikers van Pinterest  gebruiken dit platform om in aanraking te komen met merken die bij hen passen. Daarmee is het platform uiterst interessant voor zakelijke verkopers op de B2C markt die hun producten gericht onder de aandacht willen brengen. 

Pinterest adverteren is relatief nieuw als je het vergelijkt met adverteren op Instagram en Facebook, maar dat maakt het niet slechter,  misschien wel juist innovatiever en beter. Als je een jonge doelgroep wilt bereiken met veelal vrouwen, is Pinterest bij uitstek het best mogelijke advertentiekanaal. Even een paar cijfers over Pinterest als platform: 

Pinterest heeft wereldwijd 250 miljoen gebruikers. De grootste groep, 80% bestaat uit vrouwen. In Nederland groeit Pinterest hard en zijn er inmiddels 3 miljoen Nederlandse pinners. 21% van alle Nederlanders tussen 20-40 jaar gebruikt Pinterest.

Maar wat zijn nou de voordelen van Pinterest ten opzichte van andere social platformen?

Voordeel 1: Branding

Op Pinterest kun je losgaan op merk en product branding. Op dit platform is feed management essentieel, want zodra men op je pagina kijkt, krijgen zij gelijk een ‘bord’ te zien wat vol met je pins. Je kunt beeldenderwijs je product of dienst omschrijven en promoten. 

Voordeel 2: Gericht adverteren 

Je kan op Pinterest gerichter adverteren dan op Facebook, omdat Pinterest gebruikers vooral berichten pinnen wat hen interesseert. Je krijgt een specifiekere doelgroep targeting dan Facebook. 

Voordeel 3: Target op zoekwoorden 

Toon producten of diensten aan personen die actief op zoek zijn naar dat betreffende woord. Door op zoekwoorden te kunnen targeten, zie je waar mensen precies naar op zoek zijn. Dit kan op andere social media kanalen niet, wat ervoor zorgt dat Pinterest zich van de rest onderscheidt. 

Een tof Pinterest account om inspiratie op te doen is Nike. Nike heeft verschillende borden die ervoor zorgt dat jij het overzicht behoudt. Ook hebben ze goede content wat het aantrekkelijk maakt om ze te volgen.

 

Wil jij meer informatie ontvangen over hoe je het bereik van je bedrijfspagina vergroot op Pinterest of op andere social media kanalen?

Volg dan onze bedrijfspagina of neem  hier  contact met ons op.

Ben jij meer geïnteresseerd in andere social media kanalen? Lees dan hier een blog over Instagram of Facebook.