Adverteren op Facebook? 3 tips voor beginners

Michiel UmmelsFacebook, Social media blogLeave a Comment

adverteren op facebook leidt tot meer conversies

In Nederland hebben 10,8 miljoen mensen een Facebook account, waarvan 7,6 miljoen mensen Facebook dagelijks gebruiken. Adverteren op Facebook is dan een ‘no-brainer’…Toch?!?

Maar hoe werkt Facebook zakelijk en hoe kan ik meer traffic en meer conversies voor mijn bedrijf genereren? In dit blog geven we je tips & tricks om het beste uit je Facebook ads en je social media budget te halen. Lees meer over Facebook adverteren

Tip 1 – Adverteren op Facebook : Hoe maak ik een zakelijk Facebook account aan?

Voordat je op Facebook kunt adverteren moet je een Facebook account maken en vervolgens een pagina aanmaken. Je kunt op 2 manieren een zakelijke aanmaken in Facebook:

  1. Via je eigen persoonlijke Facebook account
  2. Ga naar de Facebook Business pagina en klik op ‘Een pagina maken’. Vul vervolgens al je persoonlijke gegevens in en maak een wachtwoord aan. Facebook stuurt je via je mobiel een inlogcode. Voer deze in op je aanmeldscherm. Vervolgens kun je vrienden en een profielfoto toevoegen. En voila, je nieuwe Facebook zakelijke account is aangemaakt.

Nu kun je een zakelijke Facebook pagina gaan maken.

Tip 2 – Adverteren op Facebook: Hoe maak ik een zakelijk Facebook pagina aan?

Na het aanmaken van je account, of via je persoonlijke account beland je op je eigen landingspagina. Rechts boven in de hoek van de pagina zie je 3 liggende streepjes. Als je hierop klikt krijg je een pul down menu. Scroll naar beneden totdat je ‘Nieuwe pagina maken’ ziet. Klik erop en je kunt aan de slag: kies een pagina titel (je bedrijfsnaam), selecteer de categorie (Bedrijven en organisaties, Lokale bedrijven, Merken en producten etc). Houd bij het kiezen van de categorie er rekening mee dat elke categorie unieke functies in de pagina heeft. Vervolgens kies je een subcategorie en je voeg je de website toe. In het volgende scherm voeg je een profiel en omslagfoto. Bij de profielfoto kun je het beste je logo uploaden. Daarnaast niet vergeten een omslagfoto te uploaden. Pagina’s met profiel- en omslagfoto’s worden namelijk hoger weergegeven in zoekresultaten! Hulp nodig bij het maken van een goedwerkende Facebook pagina? Neem gerust contact met ons op

Mooi! Nu heb je de basis gelegd om aan de slag te gaan. What’s next?

Tip 3 – Adverteren op Facebook: Wie kan ik het beste bereiken met mijn Facebook Ads?

Voordat we echt kunnen beginnen met adverteren op Facebook, is het belangrijk te weten wie we willen en kunnen bereiken op dit social media platform. Als de doelgroep eenmaal is vastgesteld kan je selecties gaan maken. Facebook heeft vele mogelijkheden tot het selecteren van je doelgroep. Denk hierbij aan filters als locatie, interesses en leeftijd, maar het is ook mogelijk om klanten die normaal gesproken je website bezoeken aan te vinken of klanten die je nieuwsbrief ontvangen. Kortom de mogelijkheden zijn groot en zorgen met een juiste selectie dan ook voor mooie resultaten.

Geef een reactie