5 tips om jouw LinkedIn bedrijfspagina op te laten vallen

Inge DetmarSocial media blog

optimaliseren bedrijfspagina van linkedin

Social media is voor steeds meer bedrijven een onmisbare tool geworden. Op elk social media kanaal is een ander publiek actief. LinkedIn is voornamelijk geschikt voor de B2B-markt. Dit kanaal is ideaal om je zakelijke publiek te bereiken. Er zijn dan ook naast persoonlijke profielen veel bedrijfspagina’s te vinden op LinkedIn. Maar hoe valt jouw bedrijfspagina op tussen alle profielen op LinkedIn? In deze blog geven wij jouw 5 tips. Met deze tips kan jij jouw bedrijfspagina optimaliseren.

1.Deel waarde

Om publiek aan te trekken op jouw LinkedIn bedrijfspagina is het van belang om waarde te delen. Jouw kennis en expertise lokt potentiële klanten. Via het delen van waardevolle content laat je namelijk zien wat jouw bedrijf kan. Deze waarde kan je op verschillende manieren delen. Enkelen voorbeelden zijn via een video, blog of e-book.

2. Schrijf je bedrijfspagina in meerdere talen

Ben jij actief in meerdere landen, dan is deze aanpassing heel interessant. Binnen LinkedIn instellingen kun je ervoor zorgen dat jouw bedrijfspagina beschikbaar is in verschillende talen. Afhankelijk van de profiel taalinstellingen van de bezoeker, ziet deze persoon jouw bedrijfspagina in de gekozen taal. Dit kan je instellen door op het potloodje rechts in je bedrijfsprofiel te klikken. Vervolgens klik je op ‘taal beheren’ en kan je hier alle informatie per taal schrijven.

3. Zet medewerkers in als ambassadeurs

Aan een bedrijfspagina kan je medewerkers koppelen. Een leuke manier om jouw bedrijfspagina te optimaliseren en meer betrouwbaarheid uit te stralen. Naast deze aanpassingen is het interessant voor jouw bedrijfspagina als zoveel mogelijk medewerkers jouw bedrijf content delen. Op deze manier is er meer verkeer naar de bedrijfspagina en daarnaast stijgt  de betrokkenheid van je team. Wil jij dat medewerkers gemakkelijker content van jouw bedrijf delen? Misschien is medewerkers engagement dan wel wat voor jouw.

4. Video content inzetten

Voor bijna elk social media platform geld: video content zorgt voor meer engagement. In 2017 heeft LinkedIn een nieuwe tool geïntroduceerd, LinkedIn Video. Vanaf dat moment werd het mogelijk om ook video content te delen op LinkedIn. Ook voor jouw bedrijfspagina kan de inzet van video content relevant zijn. Zo kun je bijvoorbeeld een kijkje binnen je bedrijf geven of je werknemers een stukje eigen werk laten filmen.

5. Zet persoonlijk centraal

Over het algemeen hebben bedrijven op LinkedIn de neiging om formele berichten te plaatsen. Deze berichten worden vaak als saai gezien. Juist het delen van persoonlijke en unieke verhalen is de perfecte manier om op te vallen op LinkedIn. Via deze manier leert jouw netwerk het bedrijf en het team goed kennen. Met als gevolg dat een klant gemakkelijker contact legt met jouw bedrijf.

Ga vooral gelijk aan de slag en bekijk hoe jij jouw LinkedIn kan optimaliseren!