5 social media content tips voor succes

Michiel UmmelsSocial media blogLeave a Comment

Social media content

Het medialandschap verandert constant, en het is belangrijk om content te plaatsen die meegaat met dit landschap. Hieronder vijf content tips om je social media content te optimaliseren.

Visuele content

  • Visuele social media content doet het nog steeds goed, met name video. Als je video wil gaan plaatsen, houd dan met de volgende dingen rekening:
    Veel mensen kijken video zonder geluid: denk daaraan in je uitwerking. Zorg dat er een leesbare ondertiteling meeloopt met het filmpje en bedenk of het filmpje zou werken zonder muziek of ander geluid.
  • Houd het kort! De meeste mensen verliezen hun aandacht snel, dus het is het beste om het bij korte stukjes te houden en te zorgen dat de aandacht direct aan het begin van het filmpje getrokken wordt.

Influencer marketing

Het zit nu eenmaal in de aard van mensen om sneller advies op te volgen van andere mensen. Als een vriend of vriendin je een sportregime aanraadt ben je sneller geneigd dat op te volgen, dan wanneer je een afstandelijke advertentie ziet. Dat is waarom influencer marketing goed werkt. Zorg dus dat je met je bedrijf een boegbeeld bedenkt, het liefst iemand met al een behoorlijk aantal volgers. De social media content van deze persoon wordt sneller aangenomen.

Maak je social media content persoonlijk

Dat brengt me bij het volgende punt, wat aansluit op influencer marketing. Het is ook belangrijk om je zakelijke social media content persoonlijker te maken. Laat bijvoorbeeld verhalen zien van werknemers, of ‘een dagje op de afdeling van …’. Geef mensen een kijkje achter de schermen en ze zullen je sympathieker vinden.

Stel actief vragen

Social media content hoeft vaak niet eens content te zijn! Je klanten zullen allerlei vragen hebben. Eigenlijk willen ze die stellen, maar ze zullen het misschien lastig vinden om het hele klantenservice traject te doorlopen. Door bijvoorbeeld een wekelijkse Q&A te doen vinden je klanten het makkelijker om daadwerkelijk deze vragen te stellen en vinden ze jouw merk ook meer respectabel. Ook valt het op deze manier goed op wat er zoal speelt in je markt en of er ontevredenheid is. Zorg wel dat je goed ingaat op alle vragen die gesteld worden. Beheer is belangrijk. Je kunt later altijd nog wat uitgebreider met je social media content hierop inspelen.

Nu ook resultaatgericht

Waar eerst alleen nog meer werd gekeken naar het opbouwen van een community op social media en het contact met de klantenbasis, is het nu steeds belangrijker om resultaatgericht te gaan plaatsen. Het is mogelijk om alles aan elkaar te koppelen. Zorg dus dat je social media content óók geoptimaliseerd is voor conversie. Hierover vertellen we je later meer 😉

Geef een reactie