BEHEER


SOCIAL MEDIA BEHEER

Het onderdeel social media beheer is in principe tweeledig: het eerste deel is het maken van een planning voor content en het plaatsen van die content. Het tweede deel is het beheren van je content en kanalen. Dat doe je door te reageren op comments en te monitoren hoe het gaat met je kanalen. Social Monsters bespreekt met jou beide onderdelen van social media beheer en hoe we ze voor je gaan uitvoeren (of hoe jij ze kunt gaan uitvoeren).

CONTENT – KALENDER

Het opstellen van een contentkalender is het startpunt van je social media beheer. Het is de uitwerking van je strategie. De keuze is aan jou: stel je contentkalender zelf op, of laat het doen door Social Monsters. Ook het posten van de berichten kunnen wij voor je uit handen nemen. We nemen de pointers die we hebben opgeslagen uit het strategie-deel, zoals welke doelgroep je wilt gaan bereiken en wat je uit wilt stralen, en dat zorgt voor een totstandkoming van posts. We gaan grof schetsen wat voor onderwerp de posts hebben voor welk kanaal. Geef in je contentkalender aan hoe vaak je wilt gaan posten, bijvoorbeeld 1 keer per week of 1 keer per dag. Belangrijk is dat bijvoorbeeld evenemten hierin worden opgenomen die doorslaggevend zijn voor jouw bedrijf, zoals een workshop die je gaat geven.

CONTENT – POSTEN

In dit deel is het heel belangrijk om te verduidelijken wie wat gaat doen. Als je graag wilt dat Social Monsters dit deel van social media beheer voor je uit handen neemt: geef dat aan, we doen het graag! Een aantal taken kunnen vooraf worden ingepland. Zo kunnen posts op Facebook van tevoren op een bepaalde tijd worden vastgezet. Ook evenementen zijn makkelijk aan te maken. Posts op Facebook doen het op werkdagen over het algemeen goed tussen 12:00 en 15:00 ’s middags. In het weekend is tijdvenster veel smaller: tussen 12:00 en 13:00 op zaterdag en zondag. Ook voor Instagram en LinkedIn beschikken wij speciale programma’s om posts vooraf in te plannen.

BEHEER – REACTIES

Hoe wil je omgaan met reacties op je berichten? Comments vormen een belangrijk speerpunt voor hoe het gaat met je bedrijf. Goed social media beheer draait juist om het reageren op comments. Ook hier kunnen wij je advies over geven, of het voor je uit handen nemen. Het is belangrijk om negatieve comments op de juiste manier af te handelen met webcare. Daarnaast is engagement creëren zo’n beetje het belangrijkste doel van het gebruik van social media. Door te reageren op je volgers krijg je die engagement, en zorg je voor een gevoel van community. Social media beheer je door je te begeven in je community.

BEHEER – MEET RESULTAAT

Als laatste binnen social media beheer komt het bijhouden van resultaten die de content oplevert. Zorg daarvoor dat je Google Analyics gekoppeld hebt aan je social media kanalen. Ook zijn er per social media kanaal verschillende tools die kunnen helpen om resultaat te meten. Uiteraard is het goed om constant bij te sturen op basis van het resultaat. Wij adviseren hier graag over. Daarnaast is het mogelijk om gebruik te maken van onze software voor social media beheer. Hiermee wordt het mogelijk om je eigen e-CRM (electronic customer relationship management) systeem te beheren. Ook kun je dan micro-pagina’s opzetten waarmee je geheel GDPR-proof data kunt verzamelen van je gebruikers.

VRAGEN? WIJ HELPEN JE GRAAG