TWITTER
ADVERTEREN
TWITTER ADVERTEREN
Twitter is het grootste microplatform van Nederland. Uit het Nationale Social Media Onderzoek blijkt dat meer dan 1.000.000 Nederlanders het platform dagelijks gebruiken. Met Twitter adverteren kan er dus een groot bereik worden gegenereerd en doelstellingen worden behaald.
SOORTEN DOELSTELLINGEN VAN TWITTER
Twitter biedt een groot aantal mogelijkheden om te adverteren op basis van doelstellingen. Hieronder hebben we een paar voorbeeld doelstellingen geplaatst:
TARGETING VAN TWITTER
Bij het instellen van advertenties op Twitter kun je op een groot aantal manieren het profiel van de ontvangen bepalen:
3 HOOFDDOELEN TWITTER ADVERTEREN
Je kunt in principe bij het adverteren drie hoofddoelen stellen.
CONVERSIE EN WEBSITEBEZOEK
Een hele mooie manier op Perfomance Based te adverteren via Twitter is het inzetten van de Website Card. Met deze directe manier van het trekken van verkeer naar je website wordt je advertentie het beste benut.
Belangrijk is uiteraard dat je conversietracking toepast en makkelijk kan volgen hoeveel de campagne oplevert en je de advertentie op laat vallen.
VOLGERS
Met de optie “Uitgelicht Account” is het mogelijk je account te promoten en je netwerk te vergroten. Zorg ervoor dat je account compleet en duidelijk is ingericht. Bepaal vervolgens de doelgroep die je wil benaderen met de campagne. Vervolgens wordt de advertentie op 5 plaatsen getoond:
INTERACTIES
Interactie is vaak de belangrijkste doelstelling van social media. Met adverteren via Uitgelichte Tweets op Twitter vergroot je de kans op interactie met je (aankomende) netwerk. Zorg ervoor dat je Tweet opvalt, visuele content toevoegen trekt de aandacht
TWITTER ADVERTEREN DOEN WIJ VOOR JE
Als je uit het bovenstaande geen wegwijs kunt vinden, helpen we je uiteraard. We kunnen de Twitter campagne voor je opzetten en voor je uitvoeren, of je in ieder geval advies bieden. Ga met ons in gesprek!