LinkedIn adverteren

Linkedin is een zakelijk platform dat bij uitstek geschikt is om te adverteren om de zakelijke (B2B) doelgroep te bereiken. Op LinkedIn kun je op twee manieren posts delen. Organisch op je eigen tijdlijn en betaald. Bij organische posts kunnen je connecties jouw bericht ook liken en delen. Je bereik wordt hierdoor vergroot. Betaalde posts en andere advertentiemogelijkheden binnen LinkedIn zijn een erg effectief middel om je bereik te vergroten en doelstellingen te behalen. Daarnaast zijn er aan aantal andere opties voor LinkedIn adverteren.

Targeting binnen LinkedIn

Het voordeel van LinkedIn is dat er erg goed getarget kan worden en dat we de boodschap gericht en effectief bij de juiste beslissers uit kunnen laten komen. De kosten voor het adverteren (CPM/CPC/CPA) binnen LinkedIn zijn hierdoor relatief hoog in vergelijking met andere kanalen. De resultaten en effectiviteit van LinkedIn adverteren zijn gemiddeld ook een stuk hoger. Onderstaande mogelijkheden van het targeten zijn mogelijk op:

  • Functie of functietitel
  • Branche
  • Regio
  • Bedrijfsgrootte
  • Opleidingsniveau en titels
  • Leeftijd, geslacht en vaardigheden

Een erg groot voordeel is ook dat eigen data gekoppeld kan worden aan de advertentie en hiermee ook (look-alike) advertenties op kunnen worden gebouwd.

Opties voor LinkedIn adverteren

Binnen LinkedIn zijn er 4 mogelijkheden om met de doelgroep in contact te komen via adverteren:

Display

Een display uiting (banner) aan de rechterkant binnen LinkedIn.

Tekst

Rechts of bovenaan op de pagina.

Sponsored

Een sponsored post op de tijdlijn van de doelgroep.

InMail

InMails zijn persoonlijke berichtjes naar een specifiek geselecteerde ontvanger.

Display

Een mooie manier om op te vallen op LinkedIn is op rechtsboven op de (desktop) pagina te adverteren. Dit kan met twee formaten, namelijk een rectangle en een skyscraper. De formaten kunnen rechtstreeks bij LinkedIn worden ingekocht maar hiervoor geldt wel een minimum investering per kwartaal. Display adverteren op LinkedIn kan via een programmatic buyer en dit kunnen wij ook voor je verzorgen.

Tekst

Een tekst advertentie binnen LinkedIn wordt bovenaan en rechts op de LinkedIn-pagina weergegeven. Je kunt deze ad in alleen met tekst opstellen of een kleine afbeelding laten zien. Voordeel van deze vorm van adverteren is dat hij snel kan worden opgemaakt. Je kunt linken naar je LinkedIn-profiel of een externe website.

Sponsored

Bij een sponsored post komt de advertentie op de tijdlijn van de ontvanger met de subtiele vermelding sponsored post erboven. Los van deze vermelding lijkt de post afkomstig te zijn van iemand in het netwerk. In de post kunnen teksten en afbeeldingen worden opgenomen. Het is ook mogelijk om aan storytelling te doen door een cyclus van posts te doen. De ontvanger kan langzaam van koud naar warm contact worden opgewarmd. Bovendien is deze mogelijkheid ook erg geschikt om grafieken en linkjes in op te nemen.

InMail

Een InMail is een persoonlijk bericht dat naar een lid van LinkedIn gestuurd kan worden. Het bericht verschijnt vervolgens in de berichtenbox van de ontvangen of e-mail. Dit maakt het sturen van een InMail een erg krachtige tool om de doelgroep te benaderen en past uitstekend in de totale strategie om meer leads te genereren voor je organisatie.

Wij helpen je uiteraard graag met LinkedIn adverteren en het opzetten van je campagne.

Mail ons!