Facebook adverteren

Met adverteren op Facebook kun je ontzettend veel, je kunt advertenties baseren op allerlei verschillende kenmerken en interesses. Je zou bijvoorbeeld een advertentie toe kunnen spitsen op meiden tussen de 18 en de 26 uit Amsterdam die geïnteresseerd zijn in nagellak om ze op die manier naar jouw nieuwe nagelsalon te laten komen! Facebook heeft ook een enorm bereik.

Doelstellingen Facebook adverteren

Facebook biedt een groot aantal mogelijkheden op te adverteren op basis van doelstellingen:

  • Branding
  • Loyaliteitsacties gericht op bestaande klanten
  • Direct Sales via Facebook zelf of conversies op je website
  • Leads genereren
  • Fanbase vergroten
  • Mensen in de buurt van je bedrijf bereiken
  • Meer bezoekers naar je (online) evenement trekken

Doelgroep

Voordat je aan de slag gaat met adverteren binnen Facebook is het goed om jezelf af te vragen wie je wil bereiken. Wij adviseren zelf altijd om je in te beelden wie je doelgroep is in de vorm van een persona, bijvoorbeeld:

  • Vrouw, tussen de 25 en 45 met een hbo/wo opleiding, moeder is van 2 kinderen, die bewust shopt, interesse heeft in persoonlijke ontwikkeling, tennist en graag detectives kijkt.

Vervolgens kunnen wij deze persona vertalen naar de targeting mogelijkheden binnen Facebook.

Mogelijkheden Facebook adverteren

Facebook heeft een groot aantal mogelijkheden om te adverteren:

  • Page Like Ads
  • Link Ads
  • Photo Ads
  • Video Ads
  • Carousel Ads
  • Dynamic Product Ads
  • Lead Ads
  • Offer Ads
  • Event Ads
  • Mobile App Ads
  • Desktop App Ads

Hieronder hebben wij de meest relevante advertentievormen van adverteren via Facebook uitgewerkt die bijdragen een meer webbezoek, sales en conversies.

Dynamic Product Ads

Dynamic product ads zijn perfect voor online webshop die producten verkoopt. Deze geautomatiseerde advertenties worden producten getoond die consumenten op jouw website of app al hebben gezien en worden getoond als Carousel of Link ads. De advertenties zijn relevant voor de consument en worden op basis van bestaande data automatisch gegenereerd.

Lead Ads

Sinds kort biedt Facebook adverteren aan via Facebook Lead Ads. Deze manier van adverteren maakt het mogelijk om op een effectieve wijze leads te generen. De leadads wordt getoond in het nieuwsoverzicht. Als mensen op de post klikken verschijnt het voorin gevulde Leadformulier waarbij ze alleen maar op “submit” hoeven drukken.

Offer Ads

Bij het verkopen van tijdelijke aanbiedingen, workshop of producten kunnen Offer Ads een uitkomst zijn. Je kan een maximum aantal aanbiedingen instellen. Als consumenten klikken op aanbieding ontvangen ontvangen ze per mail een kortingscode. Deze code kunnen ze online en eventueel offline verzilveren.

Targeting bij Facebook adverteren

Zodra je de doelgroep hebt bepaald voor je boodschap kan deze binnen Facebook worden ingesteld. Op basis van deze persona bepalen wij de beste targeting. De hoofdcategorieën voor targeting zijn locatie, demografie, interesses en gedrag.

Social Monsters en Facebook adverteren

Social Monsters ontzorgt je met het opzetten van de account, adverteren, facturatie en rapportages. Tegelijkertijd zorgen we voor het halen van het maximale resultaat uit elke campagne. Wij helpen je graag met het opzetten en uitvoeren van je Facebook campagne.

Mail ons!