Adverteren op Facebook

Facebook staat op nummer 2 als populairste social media platform van het moment. De meest actieve doelgroep hierop is tussen de 25 en 40 jaar. Als gebruiker kun je hier contact onderhouden met je vrienden, pagina’s volgen, evenementen volgen/tickets kopen en tegenwoordig zelfs winkelen bij merken, zoals Nike. Als bedrijf is het voordelig om gebruik te maken van Facebook, omdat het een enorm bereik heeft met haar 10 miljoen gebruikers in Nederland.

Wat bereik je met adverteren op Facebook?

Het plaatsen van advertenties op een van de grootste social media platforms brengt enorm veel voordelen en mogelijkheden met zich mee.

  • Branding
  • Specifieke doelgroepen targeten
  • Direct Sales via Facebook zelf of conversies op je website
  • Leads genereren
  • Fanbase vergroten
  • Mensen in de buurt van je bedrijf bereiken
  • Meer bezoekers naar je (online) evenement trekken

Mogelijkheden

Voordat je aan de slag gaat met adverteren binnen Facebook is het goed om jezelf af te vragen wie je wil bereiken. Wij adviseren zelf altijd om je in te beelden wie je doelgroep is in de vorm van een persona, bijvoorbeeld:

  • Vrouw, tussen de 25 en 45 met een hbo/wo opleiding, moeder is van 2 kinderen, die bewust shopt, interesse heeft in persoonlijke ontwikkeling, tennist en graag detectives kijkt.

Facebook geeft je meerdere opties om te adverteren, zoals met een foto/video, alleen tekst, een link, een carrousel, evenementen of door leads. Adverteren aan de hand van leads is gemakkelijk als je wil dat jouw doelgroep zich inschrijft voor de nieuwsbrief of als je meer kopers op je webshop wil krijgen. .

Mogelijkheden Facebook adverteren

Facebook heeft een groot aantal mogelijkheden om te adverteren:

  • Page Like Ads
  • Link Ads
  • Photo Ads
  • Video Ads
  • Carousel Ads
  • Dynamic Product Ads
  • Lead Ads
  • Offer Ads
  • Event Ads
  • Mobile App Ads
  • Desktop App Ads

Hieronder hebben wij de meest relevante advertentievormen van adverteren via Facebook uitgewerkt die bijdragen een meer webbezoek, sales en conversies.

Dynamic Product Ads

Dynamic product ads zijn perfect voor online webshop die producten verkoopt. Deze geautomatiseerde advertenties worden producten getoond die consumenten op jouw website of app al hebben gezien en worden getoond als Carousel of Link ads. De advertenties zijn relevant voor de consument en worden op basis van bestaande data automatisch gegenereerd.

Lead Ads

Sinds kort biedt Facebook adverteren aan via Facebook Lead Ads. Deze manier van adverteren maakt het mogelijk om op een effectieve wijze leads te generen. De leadads wordt getoond in het nieuwsoverzicht. Als mensen op de post klikken verschijnt het voorin gevulde Leadformulier waarbij ze alleen maar op “submit” hoeven drukken.

Offer Ads

Bij het verkopen van tijdelijke aanbiedingen, workshop of producten kunnen Offer Ads een uitkomst zijn. Je kan een maximum aantal aanbiedingen instellen. Als consumenten klikken op aanbieding ontvangen ontvangen ze per mail een kortingscode. Deze code kunnen ze online en eventueel offline verzilveren.

Targeting bij Facebook adverteren

Zodra je de doelgroep hebt bepaald voor je boodschap kan deze binnen Facebook worden ingesteld. Op basis van deze persona bepalen wij de beste targeting. De hoofdcategorieën voor targeting zijn locatie, demografie, interesses en gedrag.

Social Monsters en Facebook adverteren

Wij, van Social Monsters, kunnen jou helpen met het krijgen van succesvolle advertenties. Wat wij doen? Wij maken een account voor je, bedenken/publiceren een advertentie en houden de statistieken bij om het maximale resultaat uit jouw advertentie te halen.

Mail ons!