Klik hier voor advertentie specificaties

ADVERTEREN


SOCIAL MEDIA ADVERTEREN

Naast het organische laten groeien van je social media kun je gaan adverteren. Dit is de optie om al je groei, conversie, lead en sale doelstellingen te halen. Wij helpen je graag met performance based social media adverteren. Hieronder een aantal stappen waarmee we het adverteren via social media tot een succes kunnen maken.

Social media adverteren
Social media adverteren

DOELSTELLINGEN BIJ SOCIAL MEDIA ADVERTEREN

Het adverteren begint met het bepalen van je doelstellingen. Wil je investeren in branding, leads of sales? Kies dan het juiste kanaal en de meest toepasselijke methode. Je kunt gebruik maken van:

  • (Dynamische) banners
  • Video
  • Leadformulieren
  • Events
  • InMails op LinkedIn
  • Promoted Tweets
  • Instagram Stories

Elk van bovenstaande vormen heeft specifieke voor- en nadelen. Ook hangt het af van je boodschap en doelgroep. We adviseren je hier graag over.

DOELGROEP

Bij het formuleren van een doelgroep voor het adverteren gaan we op zoek naar de middenweg tussen de specifieke doelgroep waar je de meeste conversies uit verwacht en anderzijds voldoende bereik genereert via het advertentiekanaal. Heb je een vrij algemene doelgroep, dan is het belangrijk om je doelgroep dan alsnog op te splitsen (bijvoorbeeld op leeftijd, interesses of geografie). Het voordeel hieraan is dat je effectiever je budget kan inzetten, waarbij je aanstuurt op basis van de resultaten en de doelen die je hebt gesteld voor de campagnes.

TARGETINGOPTIES BIJ SOCIAL MEDIA ADVERTEREN

De basis-targetingopties variëren per social media kanaal. De voornaamste opties zijn:

  • Locatie
  • Demografie
  • Interesses/likes
  • Opleiding
  • Connecties

Door targeting slim in te zetten en eventueel gebruik te maken van similar audiences haal je het meeste bereik en resultaat uit je campagne.

HOE WIL JE COMMUNICEREN?

Een belangrijke vraag om te stellen voor social media adverteren is met welk doel je wil communiceren. Wil je meer volgers, meer interactie, meer conversies of sales? Afhankelijk van het doel kiezen we samen met jou het platform en de manier waarop zou willen communiceren.

CAMPAGNE

Na het bepalen van de doelen, doelgroep en de boodschap kan de social media advertentie campagne worden opgezet. Daar kunnen wij je in onderwijzen, of het voor je doen.

MEET RESULTAAT

De verschillende social media kanalen hebben eigen tools op resultaten mee te meten. Facebook, Instragram en Messenger maken gebruik maken gebruik van de Business Manager en LinkedIn heeft een eigen omgeving. Vaak is het handiger om software te gebruiken om allerlei statistieken op te nemen. Maak altijd een koppeling tussen je website, Google Analytics en je social media kanalen. Vanuit de resultaten kan de campagne verder worden geoptimaliseerd.

ONDERDEEL VAN HET TOTAAL

Social media adverteren staat niet op zichzelf. Binnen social media neemt het een belangrijke plaats in om ondere andere buiten je eigen volgers, je boodschap te delen. Binnen online marketing kan het een effectief middel zijn. Maak social media adverteren dan ook onderdeel van je online marketing strategie.

VRAGEN? WIJ HELPEN JE GRAAG