Pinterest adverteren, doe jij het al?

Lois AantjesPinterest, Social media blog

Pinterest adverteren voor uw bedrijf

Pinterest adverteren, doe jij dit al? Het is een groeiend mediaplatform. In 2019 zijn er een half miljoen meer Pinterest-gebruikers dan het jaar ervoor. Wat neerkomt op ruim drie miljoen gebruikers in totaal (2019, in Nederland). Daarom is Pinterest dé perfecte plek om te adverteren in 2020!

Manieren van adverteren

  • Foto adverteren: De soort advertentie die het meeste voorbij komt. De afbeelding komt in de tijdlijn van gebruikers. Subtiel, maar het resultaat is merkbaar.
  • Carrousel adverteren: Deze zie je ook in je tijdlijn en het voordeel van deze manier is dat je meerdere afbeeldingen kunt plaatsen. Door middel van het swipen van de foto’s, kan je meer informatie leveren. Ideaal als je je meerzijdig wilt opstellen.
  • Video advertenties: Het spreekt voor zichzelf; een video op je tijdlijn. Het grote voordeel van deze optie is dat de video automatisch afspeelt, waardoor de aandacht meteen is gezet op de video.

Adverteren voor mijn bedrijf?

Pinterest adverteren kan voor (bijna) elk bedrijf. Of je nou servies, trampolines of handschoenen verkoopt, het kan! De doelgroepen die Pinterest heeft zijn oneindig. Als je de juiste zoektermen gebruikt, bereik je heel veel mensen. Als je geluk hebt, tref je iemand die van plan is iets te kopen en zichzelf door linkt naar jouw site om die leuke stoel te kopen.

Wat is mijn bereik?

Het bereik is per categorie verschillend. Het is mogelijk om specifieke doelgroepen te benaderen op basis van verschillende gegevens; leeftijd, land, taal en geslacht. Hoe dit platform zich  onderscheidt van anderen is dat je je ook kan focussen op specifieke zoekopdrachten van de gebruikers. Mensen die bijvoorbeeld naar banken zoeken, krijgen hierdoor vaker reclame van banken.

Met welk doel adverteren?

Je kan met veel doelen adverteren op Pinterest, waaronder;

  • Branding advertentie: hiermee kan je jezelf onderscheiden van andere bedrijven. Waarom moeten mensen jouw bedrijf kiezen?
  • Loyaliteitsacties gericht op bestaande klanten: Met deze acties kan je je bestaande klanten meer informatie bijbrengen. Met een beetje geluk, vertellen ze hun omgeving hoe geweldig jouw bedrijf is. Door dit te doen houd je je bestaande klanten tevreden én heb je meer kans op nieuwe klanten.
  • Meer volgers: Je wilt natuurlijk zo veel mogelijk mensen benaderen en adverteren is de beste manier voor dat. Hoe meer naamsbekendheid je krijgt, hoe meer mensen geïnteresseerd raken. Waar koop je liever een nieuw horloge? Op een site die je nog nooit hebt gezien of een site die je een paar keer op Facebook voorbij hebt zien komen? Die vraag is makkelijk beantwoord.

Meteen enthousiast geworden, maar geen idee hoe je moet beginnen? Kijk hier om stap voor stap te volgen hoe je jouw advertentie start.

Hulp nodig bij het inzetten van Pinterest binnen jou bedrijf? Of wil jij ons inschakelen voor een Pinterest training of adverteren via Pinterest? Neem contact met ons op en wij kijken samen naar de mogelijkheden in jouw bedrijf.