5 voordelen van een LinkedIn bedrijfspagina 

Michiel UmmelsLinkedIn

5 voordelen van een LinkedIn bedrijfspagina 

5 voordelen van een LinkedIn bedrijfspagina 

Ha jij daar ondernemer, ja jij. Benut jij wel je kansen op LinkedIn?  Waarschijnlijk wist je al dat je op LinkedIn een bedrijfspagina kunt aanmaken, maar je liet het links liggen omdat je de nut er niet van in zag. Voor jou hebben ik van social monsters een blog geschreven met de voordelen van een LinkedIn bedrijfspagina. Heb jij al een bedrijfspagina, maar doe je er niet veel mee? Ook aan jou is deze blog gericht. Deze blog is een vervolg op mijn eerste blog van vorig week. Lees die ook even hier, het gaat over hoe je een groter bereik genereert op je bedrijfspagina. 

Voordeel 1: Adverteren 

Dat je op Facebook en Instagram kon adverteren weten de meeste mensen al, maar wist je ook dat je op LinkedIn kunt adverteren? Dit is een van de grootste voordelen van een LinkedIn bedrijfspagina. 

  • Bereik mensen die je niet volgen
  • Groter bereik 
  • Hoger conversiegraad
  • LinkedIn ads werken doelgericht en efficiënt omdat je advertentie sneller onder de aandacht komt, in tegenstelling tot Facebook wat verzadigd zit met advertenties.  

 Wil je een vacature onder de aandacht brengen? Plaats het op linkedIn met een bereik van  1.000.000+ Nederlandse professionals. 

 

Voordeel 2: showcase

Wat doe je als je onderneming meerdere diensten of producten aanbiedt en je wilt ze apart onder de aandacht brengen? Dan maak je een showcase pagina aan! Een voorbeeld van een goedwerkend showcase is die van Microsoft, zij hebben een  aparte showcase pagina gemaakt voor Microsoft Word en Microsoft Powerpoint. Deze pagina’s lijken op een bedrijfspagina en je kunt hier ook updates plaatsen en banners bewerken.Je kunt je ook je showcase richten op een doelgroep. Dus eigenlijk is een showcase een  pagina die je volledig wijdt aan een product, dienst of doelgroep.

 

Voordeel  3: statistieken 

Als je een update plaats op LinkedIn wil je als het goed is zien hoe goed je post het doet. Hiervoor heeft LinkedIn een uitstekend tool toegevoegd aan je bedrijfspagina, namelijk analytics. Via analytics kun je zien hoe hoog de engagement is op je post, of mensen op je links klikken en kun je ook je aantal volgers bijhouden. Ook kun je zien in welke week of maand je bedrijfspagina het beste deed . Wat ook top is, is dat je via analytics je concurrenten kunt volgen en kunt bijhouden hoe goed zij het doen. 🙂 hehehe

 

Voordeel  4: vacatures op linkedIn

Zoals ik al in voordeel 1 zei heeft LinkedIn een bereik van meer dan 1 miljoen Nederlandse professionals. Dus je kunt LinkedIn als een volwaardige vacaturesite beschouwen . En je kunt alleen via een bedrijfspagina een vacature de wereld in sturen op LinkedIn. Wil je het groter aanpakken? Maak via linkedIn een carrièrepagina aan om zo een sfeerimpressie te geven aan je potentiële werknemers. Via je carrièrepagina blijf je in interactie met potentiële medewerkers.  

Voordeel  5: Doelgroep updates bepalen

Hetzelfde als een showcase, maar hiervoor hoef je geen aparte pagina voor aan te maken. Je kunt via je bedrijfspagina een aankondiging plaatsen en je dan richten op een bepaald doelgroep, zodat mensen die je voor dat ene onderwerp niet als relevant beschouwd dat update niet zien. Zo zorg je ervoor dat je feed niet te spammerig wordt en dat je de juiste mensen bereikt. Hieronder een paar indicatoren waar je op kunt filteren. 

  • Taal –  Je wilt toch niet dat je Engelse volgers je updates in het Nederlands zien? PS.: Je kunt ook een update plaatsen in het Nederlands Engels en je Nederlandse volgers zullen je update in het Nederlands ontvangen en de rest zal je post in het Engels ontvangen.
  • Functie- Wat voor professionals wil jij bereiken per update? 
  • Locatie-  Hetzelfde als met taal, alleen kun je dit ook regionaal bepalen. 

 

Wil jij meer informatie ontvangen over hoe je het  bereik van je bedrijfspagina vergroot op LinkedIn of op andere social mediakanalen? Volg dan ons bedrijfspagina of neem via hier contact met ons op.

Ben jij meer geïnteresseerd  in social media beheer of bedrijfspagina’s van andere social mediakanalen? Lees dan hier een blog over Instagram of Facebook.