IG Shopping een nieuwe ontwikkeling

Michiel UmmelsInstagramLeave a Comment

ig shopping

IG Shopping een nieuwe ontwikkeling binnen Instagram. Instagram is het groeiende platform onder de jongeren. Elke dag sluiten steeds meer gebruikers zich aan en is het niet meer weg te denken uit de dagelijkse routine. Instagram telt zo’n 1 miljard maandelijkse gebruikers en al 25 miljoen actieve bedrijfsprofielen. Voor veel bedrijven is Instagram een interessant platform om hun producten onder de mens te brengen. Vele slagen er dan ook in om aan hun vele volgers de nieuwste producten te introduceren. Momenteel zijn bedrijven nog gelimiteerd in het doorsturen van hun doelgroep naar hun website. Het is voor bedrijven alleen nog mogelijk een link naar hun website te plaatsen in hun profiel en voor sommige in hun verhalen.

Nu is er nieuws dat Instagram bezig is een standalone-app, IG Shopping, te ontwikkelen. Met twee verschillende apps hopen ze de huidige ervaring met de Instagram app niet te beschadigen. Zou IG Shopping gaan zorgen voor een hele nieuwe manier van online shoppen?

Mogelijkheden met de nieuwe IG Shopping app

Volgens het vrijgegeven nieuws zal de IG Shopping app gelinkt worden met de huidige Instagram app. IG Shopping zal ervoor zorgen dat alle highlights van de bedrijven die jij volgt op Instagram in de app verschijnen. Zo zal je altijd op de hoogte zijn van alle nieuwe features van jouw favoriete bedrijven. Naast de huidige beperking in links die bedrijven meemaken op Instagram zal de app het voor gebruikers mogelijk maken producten direct vanuit de IG Shopping te kopen. En dit zal kansen kunnen opleveren voor vele bedrijven.

Instagram begon in november 2016 met het testen van een shopping feature die zij later in maart 2017 introduceerde. Het maakt het voor bedrijven mogelijk producten te koppelen aan posts door middel van tags. Met als resultaat gebruikers die konden winkelen door op de producten in de foto te klikken. Vlak na deze ontwikkeling werd het al gauw mogelijk om via stories producten aan te bieden. En dan nu het nieuws over IG Shopping. Zal dit het eindresultaat zijn van de voorafgaande ontwikkelingen op het gebied van Instagram Shopping.

Wordt het een succes of een flop?

Toch verschijnen er al twijfels bij vele mensen. IG Shopping zal veel mogelijkheden moeten bieden voor Instagram en Facebook. Toch verschijnen er al twijfels bij vele mensen. Zal de splitsing van de Instagram beleving een negatief effect brengen of zullen er juist nieuwe strategieën uit voortvloeien. De laatste standalone app die Instagram ontwikkelde IGTV blijkt zich al langzaam af te bouwen. Zou IG Shopping zich van IGTV weten te onderscheiden?  Wanneer de app op de markt komt is helaas nog niet bekend.

 

 

Geef een antwoord Reactie annuleren