Facebook adverteren: Installeer Facebook-pixel

Michiel UmmelsFacebook, Social media blogLeave a Comment

Facebook adverteren pixel

Wil je met Facebook adverteren meer resultaten en conversies uit je website te halen? Installeer Facebook-pixel dan op je website / webshop te plaatsen. Hoe sneller, hoe beter!

Nieuwsgierig geworden naar wat Facebook-pixel is, wat het doet en hoe je dit kunt plaatsen? In dit artikel vertellen we je er alles over.

In dit artikel:

  • Wat is een Facebook-pixel
  • Wat kun je ermee in Facebook adverteren
  • Waar vind je de Facebook-pixel code
  • Hoe plaats is de code in mijn website

Facebook adverteren – pixel: Wat is een Facebook-pixel?

Je beste publiek wat er bestaat: de mensen die je al kennen! Zij bezoeken je website al, hebben je app geïnstalleerd of hebben al bij je gekocht. Om al deze acties vast te leggen kun je Facebook-pixel installeren. Dit is een stukje code dat je in de website zodat Facebook alle acties op je website kan verzamelen. Daarmee kunnen ze zien wie er op je website is geweest. Dit kan alleen als de bezoeker op dat moment ook in Facebook is ingelogd.

Facebook adverteren – pixel? What’s in it for me

Deze gegevens zijn erg interessant als je adverteert op Facebook:

  1. Je Facebook ads gaan de juiste mensen bereiken! Zodat je je social media budget effectief inzet en je meer conversies gaat behalen. Conversies zijn acties die je de bezoeker wil laten uitvoeren of de doelstellingen (KPI’s) die je voor je Facebook ad bepaald hebt. Bijvoorbeeld het inschrijven voor je nieuwsbrief of het kopen van je product. Je kunt met deze gegevens een aangepaste doelgroep maken. Deze mensen zijn al bezoekers van je website en geïnteresseerd in je product of dienst. Deze doelgroep kun je heel gericht maken zodat je content en je advertenties relevant zijn en je bezoekers overhalen tot actie. Daarnaast kun je gepasseerd op deze groep, een vergelijkbare doelgroep instellen (custom audience). Deze groep is zelf nog niet op je website geweest maar heeft dezelfde interesses als je aangepaste doelgroep. Later in deze reeks zullen we dit onderwerp uitgebreid behandelen.
  2. Daarnaast kun je de resultaten van de advertenties, de conversies op je website gaan meten. Bijvoorbeeld iemand klikt op de advertentie van een product dat je verkoopt en land op je product page op je website. De bezoeker klikt op de koop-button en rekent het product af. Dit is een conversie. Je kunt deze conversies in Facebook-pixel instellen, zodat je kunt zien welke verkopen via Facebook komen en welke via andere kanalen.

Facebook adverteren – pixel? Waar vind ik deze code

In je Facebook advertentie account dat je aangemaakt hebt, vind je linksboven het menu-icoon. Als je hierop klikt verschijnt er een pull down menu. Klik onder ‘Middelen’ op ‘Pixels’. Onder Pixel instellen zoek je de basiscode op en die kopieer met de handmatige methode. Plak dit stukje code vervolgens in de broncode van alle pagina’s van je website. WordPress heeft hiervoor plug ins.

Facebook adverteren – pixel? Hoe plaats ik de code op mijn website

  • Kun je een beetje programmeren en php-code lezen, dan kun je de code in het bestand header.php plakken.
  • Sommige thema’s bieden onder thema-opties de mogelijkheid om de code in de header te plakken.
  • Je kunt een plugin gebruiken die de code voor je op de juiste plek zet. Je moet de code nog wel zelf eerst even kopiëren uit je account pagina. In Shopify is er een eenvoudige plug-in:

Adverteren-Facebook-Pixel

Nu kun je aan de slag met Facebook-Pixel! In onze volgende artikelen over Facebook Pixel lees je alles over doelgroepen of audiences aanmaken, conversies instellen en standaardgebeurtenissen.

Meer weten over Facebook adverteren? Of heb je hulp nodig met adverteren op Facebook? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een goed bakje koffie en sterk advies.

 

 

 

 

 

Geef een reactie