E-MAILMARKETING


WAT IS E-MAILMARKETING?

E-mailmarketing is een vorm van marketing waarbij potentiële klanten middels een e-mail direct benaderd worden. Men ziet e-mail als laagdrempelig en zijn sneller bereid om hun e-mailadres op te geven, dan hun woonadres of telefoonnummer. E-mailmarketing is in vergelijking met andere social media kanalen veel persoonlijker. Je hebt veel mogelijkheden om te personaliseren, doelgroepen in te richten en specifiek te targeten. Ook is het een medium waar je makkelijk kan aflezen wat jouw lezers (of niet lezers) doen met jouw e-mail. Je kunt verschillende dingen bepalen met e-mailmarketing, zoals doelgroep en personalisatie. Ontdek nu hoe jij e-mailmarketing kan inzetten.

DOELGROEP

Voor e-mailmarketing kun je gemakkelijk een doelgroep automatisch of handmatig aanmaken. Enkele mogelijkheden hiervoor zijn:


Geslacht

Een damescollectie sturen naar heren in je contactenlijst is niet verstandig. Door een doelgroep te selecteren op basis van geslacht voorkom je deze simpele fout.

Leeftijd

De interesses van een 18-jarige zijn natuurlijk heel anders dan die van een 49-jarige. Maak daarom gebruik van deze optie en selecteer specifieke leeftijden.

Locatie

Wil je plaatsgebonden aanbiedingen of informatie sturen? Kies deze optie om mensen uit een bepaalde omgeving bereiken door te selecteren per stad.

PERSONALISATIE

Door een overvloed aan e-mails die mensen ontvangen, staan ze steeds minder te springen om weer een ‘reclame mail’ te openen. Er is één manier hoe je dit probleem kan oplossen: personaliseren! Hieronder een aantal mogelijkheden:

Image

  • Naam

    Door de naam van je contacten in de mail en in het onderwerp te verwerken, is men sneller geïnteresseerd. Je stijgt met je mail gelijk boven de rest uit. Een voorbeeld: welke mail open jij eerst? SocialMonsters.nl: speciaal voor jou of SocialMonsters.nl – Speciaal voor jou {Henk}.

  • Geslacht

    Personaliseren op basis van geslacht is vooral bij formele e-mails essentieel. Stuur een e-mail met de juiste aanhef om de mail nog persoonlijker te maken.

  • Verjaardag

    Vooral voor e-commerce ondernemingen is deze manier goed voor personalisatie. Wanneer je een contact uit je lijst een mail stuurt met een persoonlijke aanbieding en een persoonlijke tekst, is de kans groter dat hij of zij jouw product koopt. Een voorbeeld: “Hi Henk, gefeliciteerd met je verjaardag! Speciaal vandaag krijg je 20% korting op *bekeken product*. Maak er een mooie dag van!”

  • Meerdere mogelijkheden

    Er zijn nog meer mogelijkheden om je e-mails een persoonlijker twist te geven. Neem contact met ons op om meer opties te ontdekken.

VOORDELEN VAN E-MAILMARKETING

Dat e-mailmarketing vele voordelen kent, weet je nu. Naast de doelgroep, personalisatie en plug-ins zijn er nog een paar:


  • Retargeting

    Zo kun jij je contacten opnieuw bereiken via andere social media kanalen.

  • Landingspagina

    Maak een landingspagina waar geselecteerde producten of diensten op te vinden zijn. Zo weet jouw doelgroep wat jij te bieden hebt;

  • Webinars opzetten

    Dit is aantrekkelijk voor coaches en trainers. Een webinar is binnen no-time opgezet en zorgt voor interactie tussen jou en je contacten;

  • Ontwerp jouw stijl

    Maak jouw mail in je eigen huisstijl. Doe dit met de juiste template en maak het precies op maat;

  • Persoonlijk contact

    Door het contact met je (potentiële) klanten leer jij hen beter kennen. En andersom;

  • Heat map en hoge open rate score

    Bekijk hoeveel mensen jouw mail openen en ontdek wie dat zijn. Zo kun je een doelgroep bepalen. E-mails worden vaker gezien dan een gewone advertentie. Door een heat map zie je welke link het beste converteert;

  • Nauwkeurige statistieken

    Door het uitgebreide dashboard zie je gelijk hoe je e-mails gepresteerd hebben;

  • Betaalmogelijkheden

    Klanten kunnen gemakkelijk een product bestellen door alleen op een product in je e-mail te klikken. Op deze manier worden ze niet helemaal naar je webshop geleid;

  • A/B testen

    Net als op Facebook kun je via e-mail ook A/B testen uitvoeren voor het optimaliseren van de best converterende e-mail;

PLUG-INS VOOR E-MAILMARKETING

General Dashboard

Deze zit standaard bij je e-maildienst. Het geeft duidelijk overzicht met statistieken over prestaties en de behaalde omzet per maand door verzonden mails.

Google Analytics

Met deze plug-in krijg je overzicht van de acties die de lezers van jouw mail uitvoeren, zoals het klikken op een link of het afmelden van de e-maillijst.

Facebook Pixel

Maak gebruik van deze plug-in als je lezers van jouw mail wil retargeten via Facebook. Doordat zij jouw mail hebben geopend, kun jij hen tracken en nogmaals aanspreken.

Je webshop

Door de opgeslagen personalisatie gegevens van een (potentiële) klant, zoals geslacht, verjaardag, locatie worden producten automatisch in je mail toegevoegd.

AAN DE SLAG MET E-MAIL MARKETING

Social Monsters ontzorgt je met het opzetten van een account, automatiseren, opmaken van het template en rapportages. Tegelijkertijd zorgen we voor het maximale resultaat uit elke campagne. Wij helpen je graag met het opzetten en uitvoeren van je e-mail campagnes.