Facebook en Instagram shop nu online!

Inge DetmarSocial media blog

Facebook shop en Instagram shop

De nieuwe functie Facebook shop is geïntroduceerd! Met deze functie geeft Facebook een boost aan e-commerce op social media. Vanaf nu is het mogelijk om een gratis online etalage op Facebook en Instagram in te richten. Voor jouw als ondernemer kan deze nieuwe functie heel relevant zijn! Waarom deze nieuwe functie? De aanleiding van deze nieuwe functie is het Corona … Read More

Facebook lanceert Messenger Room: een videobeldienst

Inge DetmarSocial media blog

Facebooks lanceert Messenger Room: een videobeldienst

Op 14 mei is Facebook gestart met een nieuwe tool: Facebook Messenger Room. Vanaf dit moment is het mogelijk om wereldwijd deze tool te gebruiken. Voor gebruikers van deze tool is het mogelijk zonder tijdslimiet met vijftig mensen tegelijk te videobellen. Facebook Messenger Room gebruiken Het gebruiken van Facebook Messenger Room is erg eenvoudig. Via onderstaande stappen start je gemakkelijk … Read More

LinkedIn stories nu beschikbaar in de app!

Inge DetmarSocial media blog

LinkedIn stories

LinkedIn is afgelopen woensdag gestart met het testen van een storie-functie in de app. Nederlandse gebruikers zijn de eerste in Europa die de stories kunnen testen. Maar wat kan je nou eigenlijk met deze functie? En hoe kun je de stories zakelijk inzetten? Waarom komt LinkedIn met stories? LinkedIn laat weten dat de nieuwe functie stories bedoeld zijn om de … Read More

De beste tijd om op social media te posten

Inge DetmarSocial media blog

social media beste tijd om te posten

De beste tijd om op social media te posten! Bestaat dit eigenlijk wel? In deze blog leggen wij precies uit hoe jij er achter kunt komen wat voor jou de beste tijd is om een bericht te posten. De beste tijd om te posten is erg afhankelijk van het moment waarop jouw publiek online is op het social media kanaal. … Read More

5 tips om jouw LinkedIn bedrijfspagina op te laten vallen

Inge DetmarSocial media blog

optimaliseren bedrijfspagina van linkedin

Social media is voor steeds meer bedrijven een onmisbare tool geworden. Op elk social media kanaal is een ander publiek actief. LinkedIn is voornamelijk geschikt voor de B2B-markt. Dit kanaal is ideaal om je zakelijke publiek te bereiken. Er zijn dan ook naast persoonlijke profielen veel bedrijfspagina’s te vinden op LinkedIn. Maar hoe valt jouw bedrijfspagina op tussen alle profielen … Read More

Tiktok voor bedrijven. Maak jij er al gebruik van?

Inge DetmarSocial media blog

TikTok voor bedrijven

Misschien wel het populairste social platform op dit moment: TikTok! In 2019 werd dit platform gezien als een trend op het gebied van social media. Nu in 2020 staat TikTok in de AppStore op plek 2 als meest populaire app onder gebruikers. Mede door het Coronavirus en het gevolg van verplicht veel thuis zitten wordt de app veel meer gebruikt. … Read More

Online Facebook evenementen. Interessant voor jou?

Inge DetmarSocial media blog

online facebook evenementen

Facebook is een platform waar bedrijven en klanten elkaar online kunnen vinden. Via Facebook evenementen is het mogelijk om offline evenementen en bijeenkomsten online te organiseren en te promoten. Hierbij kan er gedacht worden aan evenementen zoals festivals, shopdagen, workshops en evenementen op speciale dagen. De huidige situatie in Nederland rondom het coronavirus heeft gevolgen voor offline evenementen en bijeenkomsten. … Read More

Live op social media. Maak jij er al gebruik van?

Inge DetmarSocial media blog

livestreams op social media kanalen

Live gaan op social media wordt op dit moment steeds meer ingezet. Deze functie is al enige tijd beschikbaar op veel social media kanalen. Het is dus geen nieuws dat deze functie bestaat. Maar nu we allemaal thuis zitten door het coronavirus, is er een grote stijging van het aantal livestreams op social media te zien. Voor bedrijven is live … Read More

Wat als Nederland op slot gaat door corona: e-commerce

Inge DetmarSocial media blog

e-commerce als nederland op slot gaat

Op dit moment heeft het coronavirus veel gevolgen voor fysieke winkels. Vanwege gezondheidsrisico’s of een te lage omzet sluiten veel fysieke winkels vrijwillig hun deuren. De sluiting van veel fysieke winkels met het advies om binnen te blijven zorgt voor een verandering in het consumentengedrag. Deze verandering heeft voornamelijk positieve effecten voor de e-commerce in Nederland. Nog altijd behoort een … Read More

Impact van corona op online gedrag

Inge DetmarSocial media blog

online gedrag consumenten tijdens corona

Dat het coronavirus consequenties heeft voor de economie is vrijwel zeker. Dagelijkse ontwikkelingen rondom het coronavirus lijken op dit moment niet te stoppen. Vele bedrijven hebben hun deuren moeten sluiten of moeten zich aan strikte regels houden. Ingrijpende beslissingen die nodig zijn om de gezondheid van de bevolking op nummer één te zetten. Een gevolg van deze maatregelen is dat … Read More