INSTAGRAM ADVERTENTIE SPECIFICATIES

Er zijn steeds meer advertentiemogelijkheden en dan is het belangrijk dat je hier op een goede manier gebruik van maakt. Daarom zet Social Monsters de specificaties voor jou op een rij. Begin nu met Instagram adverteren!

FOTO ADVERTENTIE

1 > Aanbevolen advertentietekst: 65 tekens, inclusief spaties. Als er gebruik wordt gemaakt van meer tekens (maximaal 300 tekens) dan worden deze alleen zichtbaar na het klikken op ‘meer’.
Aanbevolen afmeting afbeelding: 1080 x 1080 pixels
Aanbevolen bestandstype: .jpg of .png
Maximum percentage tekst in afbeelding: 20%
Doe hier de advertentiecontrole. Upload jouw advertentieafbeelding en zie of deze wordt geaccepteerd door Instagram.

2 > Call-To-Action knoppen (geldt voor elke advertentie vorm):

  • Nu aanmelden
  • Nu boeken
  • Contact met ons opnemen
  • Downloaden
  • Meer informatie
  • Aanvangstijden bekijken
  • Tijd aanvragen
  • Menu bekijken
  • Shoppen
  • Registreren
  • Meer bekijken
  • Nu luisteren
  • Abonneren
Image

CARROUSEL ADVERTENTIE

1 > Aanbevolen advertentietekst: 65 tekens, inclusief spaties. Als er gebruik wordt gemaakt van meer tekens (maximaal 300 tekens) dan worden deze alleen zichtbaar na het klikken op ‘meer’. Tekst is bij elke afbeelding onder de carrousel hetzelfde.
Aantal afbeeldingen: 2 tot 10 per carrousel
Aanbevolen afmeting afbeelding: 1080 x 1080 pixels
Maximum percentage tekst in afbeelding: 20%

Doe hier de advertentiecontrole. Upload jouw advertentieafbeelding en zie of deze wordt geaccepteerd door Instagram.

STORY ADVERTENTIE

Aanbevolen afmeting afbeelding: 1080 x 1920 pixels, minimaal 600 x 1067 pixels
1 > Ondertiteling of bijschrift: Niet beschikbaar. Moet onderdeel zijn van een afbeelding of video.
2 > Advertentie uitbreiden: kan additioneel door een swipe up met: een app installatie, doorverwijzing naar website of een langere video.
Hoogte- breedteverhouding: 9:16 (verticaal)
Bestandsvorm: .mov, .mp4, .jpg of .png
Bestandsgrootte: maximaal 4 GB (video) of 30 mb (afbeelding)
Lengte video: maximaal 120 seconden
Lengte afbeelding: standaard 5 seconden
3 > Let op! Liever in de bovenste en onderste 14% van de uiting geen tekst en logo's plaatsen, zodat deze elementen niet worden bedekt door de afzender of een aanzet tot actie.


VIDEO ADVERTENTIE

1 > Ondertiteling of bijschrift: Niet beschikbaar. Moet onderdeel zijn van afbeelding of video.
2 > Call-To-Action knop: Zie de opties bij de eerste advertentie. 
Hoogte- breedteverhouding: 9:16 (verticaal) en 4:5 tot 1,91:1)
Bestandsvorm: .mov, of .mp4
Aanbevolen lengte video: 15 - 30 seconden (maximaal 60 seconden)
Video bestandsgrootte: 30 mb

LEADFORMULIER ADVERTENTIE

ADVERTENTIE

1 > Aanbevolen advertentietekst: 65 tekens, inclusief spaties. Als er gebruik wordt gemaakt van meer tekens (maximaal 300 tekens) dan worden deze alleen zichtbaar na het klikken op ‘meer’.
Aanbevolen afmeting afbeelding: 1080 x 1080 pixels
Maximum percentage tekst in afbeelding: 20%

Doe hier de advertentiecontrole. Upload jouw advertentieafbeelding en zie of deze wordt geaccepteerd door Instagram.

INTRODUCTIE

2 > Titel: 60 tekens, inclusief spaties
3 > Omschrijving van de aanmelding: 250 tekens, inclusief spaties
Voeg een link toe naar het privacybeleid in verband met het verzamelen van klantgegevens.

BEDANKPAGINA

4 > Titel: 60 tekens, inclusief spaties
5 > Beschrijving: 250 tekens, inclusief spaties



Overzicht van de verschillende afmetingen:


Instagram houdt zich bezig met vernieuwingen en daarom kan er wel eens wat worden gewijzigd aan bovenstaande afmetingen. Bekijk deze website voor eventuele updates.